۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۹
۲۰۲ میلیارد تومان تسهیلات در قالب «بند الف تبصره ۱۸» پرداخت شده است
در همدان؛

۲۰۲ میلیارد تومان تسهیلات در قالب «بند الف تبصره ۱۸» پرداخت شده است

همدان - پیمانی، مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همدان گفت: تا کنون نزدیک به ۲۰۲ میلیارد تومان تسهیلات در قالب «بند الف تبصره ۱۸» در استان همدان پرداخت شده است.

حسن پیمانی در گفتگو با خبرنگار بازار بابیان اینکه تا کنون نزدیک به ۲۰۲ میلیارد تومان تسهیلات در قالب «بند الف تبصره ۱۸» در استان همدان پرداخت شده است، گفت: تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ به منظور رشد و پیشرفت استان های کشور از طریق ارتقا بهره وری و توسعه سرمایه گذاری ها، تکمیل واحد های نیمه تمام و ظرفیت های خالی بنگاه های تولیدی بر پایه آمایش سرزمین و افزایش تولید اشتغال کارآفرینی و ارتقا رشد اقتصادی برنامه ریزی شده ایت.

وی گفت: این تسهیلات در موارد کسب و کار خانگی، واحدهای تولیدی خرد، واحدهای تولیدی کوچک، واحدهای تولیدی متوسط، واحدهای تولیدی بزرگ، شرکت های دانش بنیان و واحدهای تولیدی پیشران(واحدهایی که پیوند بیشتری با سایر واحدهای تولیدی دارند و با راه اندازی آنها تولید کل اقتصاد با نرخ فزاینده ای افزایش خواهد یافت قابل تخصیص است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همدان در ادامه مطرح کرد: دستگاه های اجرایی موظفند طرح های دانش بنیان و فناوری بالا، تکمیل واحدهای تولیدی نیمه تمام، طرح های پیشران اقتصادی و طرح های تولیدی صادرات محور را در اولویت قرار دهند .

مبلغ تسهیلات با توجه به نوع طرح و دستورالعمل های با نرخ سود حداقل چهار درصد و حداکثر ۱۸ درصد و با دوره باز پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش حداکثر یک سال و تسهیلات ایجادی توسعه ای و تکمیلی حداکثر هفت سال شامل دوره مشارکت و تنفس ارائه می شود

پیمانی گفت: مبلغ تسهیلات با توجه به نوع طرح و دستورالعمل های با نرخ سود حداقل چهار درصد و حداکثر ۱۸ درصد و با دوره باز پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش حداکثر یک سال و تسهیلات ایجادی توسعه ای و تکمیلی حداکثر هفت سال شامل دوره مشارکت و تنفس ارائه می شود.

وی در رابطه با نحوه درخواست این تسهیلات توضیح داد: متقاضیان باید با توجه به نوع فعالیت شغلی خود ابتدا به دستگاه مربوطه مراجعه و سپس اطلاعات خود را در سامانه آن دستگاه تکمیل کنند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همدان گفت: در سال جدید مقرر شده برای همه کسب و کارها یک سامانه واحد طراحی شود و آن دستگاه پس از بررسی طرح ها از نظر توجیه فنی، آن را جهت تصویب به دبیرخانه استانی این تسهیلات که اداره کل امور اقتصادی و دارایی است ارسال کند.

امور اقتصادی و دارایی استان همدان شهریور ۱۴۰۰ از شورای برنامه ریزی و توسعه استان تفویض اختیار برای تصویب طرحها در کمیته استانی در راستای تسریع در انجام امور را اخذ کرد

وی گفت: امور اقتصادی و دارایی استان همدان شهریور ۱۴۰۰ از شورای برنامه ریزی و توسعه استان تفویض اختیار برای تصویب طرحها در کمیته استانی در راستای تسریع در انجام امور را اخذ کرد.

پیمانی گفت: دبیرخانه پس از بررسی در چارچوب دستورالعمل طرح ها را به بانک ارسال خواهد کرد ضمن اینکه بررسی و تایید توجیه فنی اقتصادی و مالی طرح ها و اعتبار سنجی متقاضی بر عهده بانک ها است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همدان گفت: مدت زمان طی مراحل مربوط به احراز شرایط، انعقاد قرارداد و پرداخت تسهیلات به متقاضیان توسط بانک ها حداکثر ۱۵ روز خواهد بود.

پیمانی در پایان گفت: موضوع طرح ها مربوط به دستگاه های صمت، جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی، پارک علم و فناوری، تعاون کار و رفاه اجتماعی راهداری و حمل و نقل جاده ای، کمیته امداد امام خمینی، ارتباطات و فناوری، راه و شهرسازی و بنیاد برکت است و این دستگاه ها موظفند پس از اعطای تسهیلات نسبت به پایش مداوم طرح ها و اطمینان از راه اندازی آن اقدام و گزارش عملکرد را ماهانه به دبیرخانه ارسال کنند.

کد خبر: ۱۵۴٬۸۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha