۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۶
باغات پسته سیستان و بلوچستان به ۱۲ هزار هکتار افزایش یافت

باغات پسته سیستان و بلوچستان به ۱۲ هزار هکتار افزایش یافت

زاهدان - مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان گفت: سطح باغات پسته این استان با اضافه شدن یک هزار و ۷۶۶هکتار سال گذشته به ۱۲هزار و ۶۷ هکتار رسید.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان، اردشیر شهرکی اظهار داشت: در راستای تغییر الگوی کشت، توسعه کشت های اقتصادی، ارز آور وکم آب بر طی سال گذشته با مشارکت فعال کشاورزان یک هزار و ۷۶۶هکتار باغات پسته جدید  احداث وسطح زیر کشت باغات پسته به ۱۲هزار و ۶۷ هکتار افزایش یافته است.

وی افزود: به منظور افزایش عملکرد و توسعه باغات پسته در سال گذشته بیش از ۵میلیارد ریال کمک بلاعوض در قالب انواع نهاده ونهال به  پسته کاران سیستان و بلوچستان پرداخت شده است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان گفت:  شاخص ترین برنامه ما افزایش عملکرد در واحد سطح وتبدیل مزارع محصولات زراعی با مصرف آب بالا به محصولات باغی کم آب بر از جمله پسته است.

وی برگزاری دوره‌های ویژه آموزشی باحضور مروج ارشد پسته کشور، بازدید کشاورزان و کارشناسان از باغات پسته زرند، رفسنجان وسیرجان را از دیگر برنامه های حمایتی سازمان برای توسعه کمی وکیفی تولید پسته در استان برشمرد و تاکید کرد: برنامه توسعه باغات پسته علاوه بر شهرستان‌های زاهدان و خاش در شهرستان‌های میرجاوه وحوزه سیستان نیز در حال اجرا است.

شهرکی تصریح کرد: برای جلوگیری از ورود آفات وبیماریها ترویج کشت مستقیم پسته را در برنامه کاری این مدیریت قرار داده ایم.

مدیر باغبانی سازمان جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان بیان داشت: سالیانه هفت هزار و۵۰۰ تن پسته از سطح هفت هزار و ۲۷۶ هکتار باغات بارور برداشت و روانه بازار مصرف داخل و خارج از کشور می‌شود.

کد خبر: ۱۵٬۴۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha