۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۷
واگذاری۲۰۰هکتار زمین برای تکمیل پروژه‌های توسعه‌ای پارک علم وفناوری آذربایجان شرقی در سفر رئیس جمهور
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

واگذاری۲۰۰هکتار زمین برای تکمیل پروژه‌های توسعه‌ای پارک علم وفناوری آذربایجان شرقی در سفر رئیس جمهور

تبریز- واعظی، رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی از تصویب واگذاری ۲۰۰هکتار از اراضی ملی و بودجه تکمیل پروژه‌های توسعه‌ای به پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی در سفر اخیر رئیس‌جمهور به استان خبر داد.

عبدالرضا واعظی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به افزایش تقاضای شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان برای استقرار در پارک علم و فناوری استان گفت: با واگذاری این اراضی مشکل کمبود فضای فیزیکی در این پارک مرتفع خواهد شد.

وی افزود: این اراضی در مجاورت سایت شماره یک ۱۳ هکتاری پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی قرار دارد و پس از تأمین زیرساخت برای ایجاد واحدهای تولیدی محصولات دانش‌بنیان در اختیار فناوران استان قرار داده خواهد شد.

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی با بیان اینکه برای اولین بار است که در سفر یک رئیس‌جمهور به استان، حمایتی‌هایی برای پارک علم و فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان در نظر گرفته‌ شده است ادامه داد: بسیاری از شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان نیز برای تولید نیمه‌صنعتی نیاز به فضای کارگاهی دارند که در این سفر اعتبار لازم برای تکمیل کارگاه‌های تولید نیمه‌صنعتی پارک به تصویب رسید.

واعظی اظهار کرد: رئیس‌جمهور با تخصیص اعتبار لازم برای آماده‌سازی اراضی برای واگذاری به شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور مستقر موافقت کرده است.

به گفته وی، اعتبار لازم برای حمایت از مراکز رشد اقماری پارک در شهرستان‌ها و زیرساخت‌های لازم برای توسعه پارک علم و فناوری استان در مصوبات این سفر منظور شده است.

وی با اشاره به اهمیت دسترسی شرکت‌های پارک مستقر در مجتمع عصر انقلاب به آزادراه تبریز –سهند، بیان کرد: مجوز و هزینه لازم برای ایجاد دسترسی اختصاصی پارک علم و فناوری استان به آزادراه تبریز- سهند نیز به تصویب رسیده است.

رییس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی با تأکید بر اهمیت توسعه روابط بین‌الملل در حوزه فناوری خاطرنشان کرد: هفته گذشته دفتر تعاملات علم و فناوری ایران و شهرک همکاری‌های اقتصادی و تجاری سازمان همکاری شانگهای چین با حضور معاون فناوری و نوآوری وزارت عتف و رئیس مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی این وزارتخانه در پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی افتتاح شد که تأمین هزینه‌های این مرکز نیز در سفر اخیر آیت‌الله رئیسی به استان مصوب شد.

کد خبر: ۱۵۴٬۸۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha