۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۵
مدرسه اشتغال استان سمنان راه اندازی شد
طی مراسمی؛

مدرسه اشتغال استان سمنان راه اندازی شد

شاهرود- نظری، رئیس پارک علم و فناوری استان سمنان از راه اندازی مدرسه اشتغال استان در شاهرود با هدف توسعه فرصت های شغلی و به کارگیری ظرفیت‌های دانش بنیان خبر داد.

محسن نظری در گفتگو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه امروز سه شنبه مدرسه اشتغال استان سمنان در شاهرود و به همت پارک علم و فناوری استان سمنان راه اندازی شد، بیان کرد: راهبرد این مرکز، استفاده از ظرفیت های دانش بنیان در ایجاد اشتغال است.

وی با بیان اینکه آموزش و تربیت نیروی انسانی ماهر محور این مدرسه اشتغال زا است، افزود: یکی از مهمترین مانع اشتغال جوانان، فقدان مهارت است که این مدرسه می کوشد تا این ضعف را جبران کند.

رئیس پارک علم و فناوری استان سمنان با بیان اینکه مدرسه اشتغال برای نخستین بار در دانشگاه صنعتی شریف راه اندازی شده است و نتایج خوبی را نیز داشت، تاکید کرد: با استفاده از همان مدل و در قالب مدرسه اشتغال سعی داریم تا در استان سمنان نیز نمونه مشابهی را اجرا کنیم.

نظری در تشریح نحوه عملکرد این مدرسه، توضیح داد: ابتدا کار به این صورت است که بخش خصوصی اعلام نیاز به نیروی ماهر می کند سپس مدرسه بر حسب مهارتی که بخش خصوصی نیاز دارد نیروی متخصص خود را آموزش می ده دتا به مهارت کار برسد در نتیجه شانس اشتغال و فرصت آن برای جوانان افزون می شود.

وی با بیان اینکه در مدرسه اشتغال نیروی متناسب با نیاز صنعت، آموزش و تربیت می‌شود، ابراز داشت: اتصال بین صنعت و دانشجویان یکی از مهمترین راهبردهایی است که در این بستر پیگیری کرده ایم.

کد خبر: ۱۵۴٬۸۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha