۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۴
ثبات نسبی قیمت در بازار طلا| همه چیز در انتظار گزارش روز جمعه دولت آمریکا
تحلیل بازار جهانی طلا؛

ثبات نسبی قیمت در بازار طلا| همه چیز در انتظار گزارش روز جمعه دولت آمریکا

طلا در روز سه‌شنبه نزدیک به منطقه ۱۸۳۷ دلار، تعداد معاملات خرید زیادی را به خود جلب کرد و با اینحال، به نظر می رسد تعیین جهت قیمت در انتظار انتشار گزارش CPI توسط دولت آمریکا است.

به گزارش بازار، طلا در روز سه‌شنبه نزدیک به منطقه ۱۸۳۷ دلار، تعداد معاملات خرید زیادی را به خود جلب کرد و در حال حاضر، به نظر می‌رسد که عقب نشینی اخیر از بالاترین سطح یک ماهه هفته گذشته را متوقف کرده است.

این افزایش قیمت منجر شد تا سرمایه گذاران بازار طلا بخشی از زیان دو روزه را پشت سر بگذارند. در بحبوحه نگرانی ها مبنی بر اینکه حرکت تهاجمی تر بانک های مرکزی بزرگ برای محدود کردن تورم می تواند چالش هایی را برای رشد اقتصاد جهانی ایجاد کند، احساسات بازار همچنان شکننده است.

با این حال، انتظار برای افزایش بیشتر نرخ بهره در ایالات متحده و اروپا، معامله گران را از شرط بندی های صعودی تهاجمی پیرامون طلا بازداشته و آنها را مجبور به اتخاذ موضع محافظه کارانه تا زمان روشن شدن تکلیف بازار در این هفته کرده است.

از سوی دیگر، به نظر می‌رسد سرمایه‌گذاران نگران هستند که اختلال زنجیره تامین جهانی ناشی از جنگ روسیه و اوکراین به افزایش قیمت‌های مصرف‌کننده ادامه داده و فدرال رزرو را مجبور کند تا سیاست‌های پولی خود را با سرعت بیشتری تشدید کند. انتظار می رود بانک مرکزی اروپا نیز به همتایان جهانی خود پیوسته و نرخ بهره را برای کاهش تورم افزایش دهد.

این امر، همراه با قدرت متوسط دلار آمریکا، ممکن است به حفظ هر گونه افزایش معنی دار قیمت طلا کمک کند. دلار آمریکا از افزایش قوی اخیر بازده اوراق قرضه خزانه داری آمریکا حمایت شد. در واقع، بازده اوراق قرضه ۱۰ ساله دولت ایالات متحده در میان نگرانی‌ها در مورد تورم مداوم، به بالای آستانه ۳.۰ درصد بازگشت.

از این رو، اکنون تمرکز سرمایه گذاران بر گزارش مهم CPI ایالات متحده که برای انتشار در روز جمعه برنامه ریزی شده که بر ادامه مسیر سیاست های فدرال رزرو تأثیر خواهد گذاشت. این گزارش در واقع به تعیین مرحله بعدی حرکت جهت دار دلار و طلا کمک می کند.

در این میان، بازده اوراق قرضه ایالات متحده همچنان نقش کلیدی در ایجاد پویایی قیمت دلار ایفا کرده و محرکی برای طلا خواهد بود. جدای از این، معامله گران بیشتر از احساسات ریسک بازار بهره برده و در حال حاضر سعی می کنند با استفاده از نوسان گیری، سود خود را از بازار طلا ببرند.

در جدول زیر، نقاط مقاومت و حمایت پیش روی طلا نشان داده شده است:

ثبات نسبی قیمت در بازار طلا| همه چیز در انتظار گزارش روز جمعه دولت آمریکا

کد خبر: ۱۵۴٬۸۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha