۱۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۱
کمبود نقدینگی مشکل دامداران گلستانی | فروش دام راهکاری برای تامین خوراک شد
یک فعال اقتصادی:

کمبود نقدینگی مشکل دامداران گلستانی | فروش دام راهکاری برای تامین خوراک شد

گرگان- عابدینی، دامدار صنعتی گلستان گفت: به دلیل قیمت بالا و نبود نقدینگی برای تامین نهاده، ناگزیر به فروش دام سنگین و خرید خوراک برای زنده نگه داشتن دیگر دام ها هستیم.

محسن عابدینی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: ۳۲۰ راس گاو دارم که به خاطر نبود نهاده دامی، خوراک و شیردهی آنها را به کمتر از نصف رسانده ام تا بتوانم حیات آنها را حفظ کنم.

این دامدار صنعتی گلستان افزود: از فروردین ماه، پول نهاده را واریز کردیم اما هنوز نهاده ای به ما تحویل داده نشده و تنها جو در اختیار دامدار قرار دادند و سویا و ذرت را به ما ندادند.

وی ادامه داد: سه شرکت آریا تجارت، قسمتی از آوا تجارت و امور پشتیبانی دام پول نهاده واریز کردیم اما آنها هنوز نهاده به ما تحویل ندادند و می گویند که دولت برای تامین نهاده ارز تحصیص نداده است.

عابدینی با اشاره به اینکه در حال حاضر نهاده با قیمت آزاد در بازارگاه بارگذاری شده است، تصریح کرد: قرار بود تا خرداد ماه نهاده دولتی به ما دهند تا بتوانیم گردش مالی برای تهیه نهاده با قیمت آزاد را داشته باشیم که متاسفانه این مسئله محقق نشد بماند، نهاده های را که از قبل از حذف ارز پول آنها را واریز کردیم به ما تحویل ندادند.

فعال اقتصادی گفت: از طرف دیگر هنوز مطالبات شیر کیلویی شش هزار تومانی را از کارخانه ها دریافت نکردیم و آخرین وصولی شیر در تاریخ ۱۸ اسفند ماه از شرکت کاله بوده است.

عابدینی ادامه داد: در حالی که کارخانجات لبنیات هنوز شیر شش هزار تومانی را با دامدار تسویه نکردند، فرآروده های دپو شده خود را با قیمت شیر ۱۲ هزار تومانی به فروش می رسانند.

وی ادامه داد: همچنین برای فروش دام برای کشتار نیز با مشکل مواجه هستیم و با وجود اینکه امور پشتیبانی قرار بود گوشت را کیلویی ۹۰ هزار تومان از ما خریداری کنند، متاسفانه این مسئله نیز محقق نشده است.

کد خبر: ۱۵۴٬۷۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha