۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۰
سطح روابط اقتصادی و تجاری آذربایجان غربی و منطقه جنوب عراق افزایش یابد
رئیس اتاق بازرگانی ارومیه:

سطح روابط اقتصادی و تجاری آذربایجان غربی و منطقه جنوب عراق افزایش یابد

ارومیه– رئیس اتاق بازرگانی ارومیه خواستار افزایش سطح روابط اقتصادی و تجاری آذربایجان غربی و منطقه جنوب عراق شد.

به گزارش خبرنگار بازار، حسن انتظار پیش از ظهر سه شنبه در نشست اقتصادی اعضای اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ارومیه و اعضای اتاق های جنوب کشور عراق اظهار کرد: ظرفیت های اقتصادی آذربایجان غربی برای توسعه صادرات و تجارت به بخش جنوب و مرکزی عراق باید معرفی شود تا بتوان سطح روابط و مبادلات تجاری را بهبود ببخشیم.

رئیس اتاق بازرگانی ارومیه گفت: ظرفیت های اقتصادی بسیار مطلوبی در آذربایجان غربی وجود دارد که باید در جهت توسعه صادرات غیرنفتی کشورمان به کار گرفته شود.

انتظار اظهارکرد: تعاملات تجاری اقتصادی بین ایران و عراق باید همواره روند روبه رشدی را طی کند و چنین ارتباطاتی باعث رونق تجارت خارجی کشورمان خواهد شد و باید مورد توجه ویژه ای باشد.

وی به بروز برخی اختلافات تجاری احتمالی بین فعالان اقتصادی در برخی معاملات اشاره کرد و گفت: اتاق های بازرگانی از ظرفیت بسیار خوبی برای داوری در رفع این اختلافات تجاری برخوردار هستند.

رئیس اتاق بازرگانی ارومیه افزود: کشور عراق فرصتهای سرمایه گذاری خوبی برای ایران دارد که امکان احیا و یا توسعه واحدهای راکد تولیدی را فراهم خواهد.

در ادامه این جلسه اعضای هیئت عراقی که منتخبینی از اتاق های بغداد، ناصریه، کربلا، نجف، بصره و دیوانیه بودند به بیان نظرات خود در خصوص راهکارهای افزایش مبادلات تجاری میان ایران و عراق پرداختند و خواستار معرفی توانمندی ها و ظرفیت های استان آذربایجان غربی در شهرهای جنوبی کشور عراق شدند تا بتوان از این طریق سطح مبادلات تجاری و اقتصادی میان دو منطقه را افزایش داد.

کد خبر: ۱۵۴٬۷۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha