۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۲
هیچ مرغ داری زیر بار قرارداد خرید مرغ با جهادکشاورزی نمی رود| کمبود شدید گوشت مرغ در آینده ای نزدیک
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در گفتگو با بازار:

هیچ مرغ داری زیر بار قرارداد خرید مرغ با جهادکشاورزی نمی رود| کمبود شدید گوشت مرغ در آینده ای نزدیک

جلال محمودزاده عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: در شرایط فعلی این سوال برای مرغ داری ها مطرح است که اگر فردا روزی جهاد کشاورزی مرغ را زیر قیمت از مرغداری ها خریداری کند، این مرغداری ها چه کار باید کنند.

جلال محمودزاده در گفتگو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به توزیع نهاده های دامی و گرانی در این بخش اظهار کرد: با رویکردی که دولت و وزارت جهاد کشاورزی در پی گرفته، در آینده نزدیک یعنی دو ماه آینده به دلیل کاهش جوجه ریزی و معدوم کردن جوجه ها آن هم به دلیل نبود نهاده های دامی ما با کمبود شدید گوشت مرغ مواجه خواهیم شد.

این نماینده مجلس تاکید کرد: مسئولین وزارت جهاد کشاورزی تاکید دارند که ما قیمت مرغ را ۳۰ الی ۳۵ هزار تومان نگه داشتیم در صورتی که شرایط بدین نحوه نیست.

وی تاکید کرد: دلیل اساسی مبنی بر اینکه مرغ در شرایط فعلی ۳۰ الی ۳۵ هزار تومان قیمت دارد این است که اولا در زمانی که دولت قصد داشت یارانه ها را بردارد مردم هجوم آورده و مرغ ارزان قیمت خریداری کردند و نهایتاً عرضه و تقاضا به هم ریخت.

این نماینده مجلس تاکید کرد: همچنین ما مقداری مرغ از تولید گذشته در اختیار داشتیم و همچنین مقداری نهاده های دامی ارزان قیمت هم در انبارها وجود داشت، از سوی دیگر قدرت خرید مردم هم کاهش پیدا کرده بود بنابراین به واسطه این دلایل است که مرغ در شرایط فعلی ۳۰ الی ۳۵ هزار تومان به فروش می‌رسد.

این نماینده مجلس تاکید کرد: بر اساس آنالیز صورت گرفته، قیمت هر کیلو مرغ ۵۵ هزار تومان برای مردم تمام می شود یعنی اگر مرغدار بخواهد این مرغ را به فروش برساند باید این مرغ را کیلیویی ۶۰ هزار تومان در اختیار دولت قرار خواهد داد و نهایتاً دولت با این قیمت مرغ را در اختیار بازار قرار می‌دهد که این کار را انجام نمی دهد.

قیمت جو از ۲ هزار تومان به کیلویی ۱۳ هزار تومان، ذرت به کیلویی ۱۴ هزار تومان و سویا به ۱۶ هزار تومان رسیده است بنابراین مرغداران نقدینگی لازم را ندارند تا نهاده های گران از بازار تهیه کنند و این موارد باعث می‌شود تا مرغداری‌ها جوجه ریزی نکرده و آن مرغ داری که جوجه ریزی کرده، جوجه هایش را معدوم کند

وی با بیان اینکه شاهد افزایش قیمت نهاده‌های دامی هستیم ،گفت: در شرایط فعلی قیمت جو از ۲ هزار تومان به کیلویی ۱۳ هزار تومان، ذرت به کیلویی ۱۴ هزار تومان و سویا به ۱۶ هزار تومان رسیده است بنابراین مرغداران نقدینگی لازم را ندارند تا نهاده های گران از بازار تهیه کنند و این موارد باعث می‌شود تا مرغداری‌ها جوجه ریزی نکرده و آن مرغ داری که جوجه ریزی کرده، جوجه هایش را معدوم کند.

عضو کمیسیون کشاورزی آب و منابع طبیعی مجلس تاکید کرد : از سوی دیگر جهاد کشاورزی به مرغ داران اعلام کرده که تسهیلات و قرارداد خرید با مرغ داران تنظیم خواهد کرد اما قیمت را به آنها نخواهد داد، یعنی نمی‌گوید که به چه قیمتی مرغ را از مرغداران خریداری خواهد کرد و این یعنی یک معامله ناقص.

وی تاکید کرد: در شرایط فعلی این سوال برای مرغ داری ها مطرح است که اگر فردا روزی جهاد کشاورزی مرغ را زیر قیمت از مرغداری ها خریداری کند، این مرغداری ها چه کار باید کنند بنابراین هیچ مرغ داری زیر بار چنین قراردادی نمی رود.

کد خبر: ۱۵۴٬۷۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۲:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
      6 0
      نمردیم و یه حرف راست شنیدیم
    • حسین US ۱۲:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
      0 0
      آره والله ما توی صنعت مرغداری هستیم با اینکار دولت داریم بیکار میشیم