ساز و کارهایی برای وصول مطالبات کشورها ایجاد می‌شود
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:

ساز و کارهایی برای وصول مطالبات کشورها ایجاد می‌شود

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نوشت: بر اساس صحبت‌های دبیر کل اتحادیه جهانی پُست، در ماه‌های آینده سازوکارهایی برای رفع موانع پست بین‌المللی و وصول مطالبات کشورها ایجاد خواهد شد.

‌به گزارش بازار، عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پست اینستاگرامی خود نوشت: در آخرین روز سفر به ژنو برای دیدار با «ماساهیکو متوکی»، دبیر کل اتحادیه جهانی پست به «برن» رفتم.

وی افزود: در ابتدای این دیدار انتخاب «متوکی» به دبیرکلی اتحادیه جهانی پست (UPU) را تبریک گفتم و سپس اقدامات شرکت ملی پست ایران در پیاده‌سازی طرح تحول و هوشمندسازی فرایندهای پستی را توضیح دادم. از نقش فعال و همکاری نزدیک شرکت ملی پست ایران با این اتحادیه در طول سال‌های گذشته گفتم و خواستار بسط بیشتر این روابط شدم.

وزیر ارتباطات ادامه‌داد: همچنین از دبیرکل خواستم تا برای رفع موانع و محدودیت‌های ناشی از تحریم‌های ناعادلانه در مسیر پست بین‌الملل تلاش کند. به او یادآوری کردم که برخی کشورها به بهانه تحریم و برخلاف رویه و اصول بنیادین اتحادیه جهانی پست، روابط پستی‌شان را کاهش داده‌اند یا در پرداخت و تسویه مطالبات مالی مانع ایجاد می‌کنند و اتحادیه موظف است از این گونه اقدامات جلوگیری کند.

زارع‌پور خاطرنشان‌کرد: متوکی هم با اشاره به خدمات مستمر پست ایران در سال‌های کرونایی بیان‌داشت که «پست ایران در ۲ سال گذشته پشتیبان کسب و کارهای فعال در ایران بود و اجازه نداد این کسب و کارها با مشکل روبه‌رو شوند.

به گفته وزیر ارتباطات، متوکی از نقش سازنده ایران در اتحادیه آسیا اقیانوسیه پستی تمجید و اعلام کرد که «در ماه‌های آینده سازوکارهایی برای رفع موانع پست بین‌المللی و وصول مطالبات کشورها ایجاد خواهد شد.»

وی افزود: متوکی اذعان کرد که محدودیت‌های ناشی از تحریم‌ها نباید شامل خدمات پستی شود. وی همچنین وعده داد که اتحادیه جهانی پست، شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران را تا هوشمندسازی کامل همراهی کند.

زارع‌پور اضافه‌کرد: از متوکی دعوت کردم که در نمایشگاه بین‌الملی پست که ماه اکتبر (پاییز) در ایران برگزار می‌شود حضور داشته باشد که مورد استقبال او قرار گرفت.

وی تصریح‌کرد: سفر کاری به سوئیس هرچند بسیار فشرده و کوتاه بود، اما بستر بسیاری از همکاری‌های مشترک بین‌المللی را هموار کرد.

کد خبر: ۱۵۴٬۷۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha