۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۵
لزوم توسعه کشاورزی نوین در یزد | کشت در محیط های بسته با تراکم بالا افزایش می‌یابد
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

لزوم توسعه کشاورزی نوین در یزد | کشت در محیط های بسته با تراکم بالا افزایش می‌یابد

یزد- جوادیان زاده، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای یزد با اشاره به ضرورت توسعه کشاورزی نوین در استان با توجه به کاهش منابع آبی، بر ضرور کشت‌های با ترکم بالا تاکید کرد.

محمدمهدی جوادیان زاده در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: باید با استفاده از تکنولوژی و شیوه های نوین کشاورزی، مصرف آب در بخش کشاورزی را کاهش داده و راندمان مصرف آب را افزایش دهیم و در این صورت پیشرفت شگرفی را در بخش کشاورزی استان شاهد خواهیم بود.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم در حوزه کشاورزی و صنایع غذایی به خودکفایی برسیم و حتی محصولات کشاورزی استان به صادرات نیز برسد و کشاورزی یزد بخش بیشتری از بار صادراتی کشور را به عهده بگیرد، لازم است که کشاورزی در استان به سمت روش‌های نوین سوق یابد البته استان یزد در سال‌های گذشته به ویژه با توسعه کشت‌های گلخانه ای در این راستا پیشگام بوده اما در واقع در گام‌های اولیه قرار دارد و باید تلاش بیشتری صورت گیرد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای یزد گفت: کشاورزی باز و استفاده از منابع آبی به صورت نامناسب و بدون برنامه ریزی، کشاورزی را مقرون به صرفه نخواهد کرد از این‌رو به سمت کشاورزی در فضای بسته و تغییر شکل کشاورزی از سنتی به سمت کشاورزی نوین با استفاده از تکنولوژی‌های روز هستیم.

جوادیان زاده اظهار امیدواری کرد: با برنامه‌ریزی در حوزه جهاد کشاورزی و بر اساس سند تحول یزد نوین بتوانیم کشاورزی یزد را به سمتی سوق دهیم که با استفاده از دانش روز و با تکیه بر محصولات شرکت های دانش بنیان بتوانیم سهم استان را در تولید و صادرات محصولات کشاورزی در کشور ارتقا دهیم.

کد خبر: ۱۵۴٬۶۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha