۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۷
نصاب معاملات در سال ۱۴۰۱ تعیین شد
در جلسه هیات دولت؛

نصاب معاملات در سال ۱۴۰۱ تعیین شد

نصاب معاملات در سال ۱۴۰۱ در جلسه امروز هیات دولت به ریاست آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور تعیین شد.

به گزارش بازار، با تصویب هیات وزیران و در اجرای تکلیف مقرر در تبصره (۱) ماده (۳) قانون برگزاری مناقصات، نصاب معاملات کوچک تا سقف مبلغ یک میلیارد ریال، معاملات متوسط (معاملات با مبلغ بیشتر از سقف معاملات کوچک) تا سقف ۱۰ میلیارد ریال و معاملات بزرگ با مبلغ برآورد اولیه بیش از ۱۰ میلیارد ریال، تعیین گردید.

لازم به ذکر است، نصاب معاملات تعیین شده، به مواردی که معامله به صورت مزایده انجام می شود، تسری می یابد.

موافقت دولت با آیین نامه اجرایی ثبت حمایت ها و کمک ها از اقشار آسیب پذیر در سامانه خدمات وزارت تعاون
هیات وزیران در ادامه جلسه و در اجرای تکلیف مقرر در بند (و) تبصره (۱۷) قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور درخصوص ثبت حمایت ها و کمک ها از اقشار آسیب پذیر در سامانه خدمات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، آیین نامه اجرایی مربوط به این بند را به تصویب رساند.

تمدید موافقت نامه موقت تشکیل منطقه آزاد تجاری بین ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا و کشورهای عضو
با پیشنهاد و زارت صنعت، معدن و تجارت و تأیید معاونت حقوقی رئیس جمهور، پروتکل تمدید موافقت نامه موقت تشکیل منطقه آزاد تجاری بین جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا و کشورهای عضو شامل جمهوری ارمنستان، جمهوری بلاروس، جمهوری قزاقستان، جمهوری قرقیزستان فدراسیون روسیه) به تصویب هیات وزیران رسید.

اصلاح آیین نامه اجرایی نحوه تعیین و شناسایی خانوارهای ایرانی و اتباع خارجی
هیات وزیران به منظور رفع مغایرت قانونی و ایراد وارده از سوی هیئت بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین درخصوص آیین نامه اجرایی نحوه تعیین و شناسایی خانوارهای ایرانی و اتباع خارجی، با پیشنهاد معاونت حقوقی رئیس جمهور مبنی بر اصلاح آیین نامه فوق موافقت کرد.

درخواست اولویت از مجلس برای رسیدگی به لایحه تصویب مقاوله نامه مشاوره سه جانبه (استانداردهای بین المللی کار)
دولت به پیشنهاد معاونت امور مجلس رئیس جمهور و در اجرای ماده (۱۰۰) قانون آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، از مجلس برای بررسی لایحه تصویب مقاوله نامه مشاوره سه جانبه (استانداردهای بین المللی کار) تقاضای اولویت کرد.

هیات وزیران در ادامه، ضمن اعلام نظر درخصوص تعدادی از طرح های نمایندگان مجلس شورای اسلامی، نمایندگان دولت را برای پیگیری موضوعات مربوط تعیین کرد.

کد خبر: ۱۵۴٬۶۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha