۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۲
۱۵ درصد برق گیلان در صنعت مصرف می شود
رئیس سازمان صمت گیلان:

۱۵ درصد برق گیلان در صنعت مصرف می شود

رشت- رئیس سازمان صمت گیلان با بیان اینکه ۱۵ درصد برق استان در بخش صنعت مصرف می شود، بازنگری در جدول خاموشی برق را از مطالبات بیان کرد.

به گزارش بازار به نقل از صمت گیلان، تیمور پورحیدری افزود: تشکلهای تخصصی بخش خصوصی با پویایی و فعالیت موثر می توانند به دولت در زمینه تصمیم سازی و ارتقای سطح کیفی فعالیتهای اقتصادی کمک شایانی کنند.

وی تصریح کرد: با توجه به تجربیات بیشتر و شناخت دقیق تر فعالان حوزه تولید از مسایل این عرصه، برگزاری نشستهای دوره ای هم اندیشی با نمایندگان بخش خصوصی و انجمنهای تخصصی فعال، نقش موثری در جهت شناسایی چالشها، همفکری و هم افزایی و نیز کمک به رفع موانع و مشکلات این حوزه از طریق ارائه راهکارهای مناسب خواهد داشت.

پور حیدری همچنین گفت: در راستای مددیریت شرایط ناشی از ناترازی برق و قطع احتمالی برق واحدهای تولیدی، پیگیری های مستمری با همکاری تشکلهای صنعتی و معدنی در جریان می باشد و در زمینه به حداقل رساندن تبعات این امر و جلوگیری از بروز خسارات احتمالی تلاش خواهیم کرد.

رئیس سازمان صمت گیلان با اشاره به اینکه تنها ۱۵ درصد برق مصرفی استان در بخش صنعت می باشد افزود: بازنگری در جدول قطعی برق و کاهش تعطیلی احتمالی در بخش صنعت بویژه صنایع بزرگ و شاخص که آسیب بیشتری خواهند داشت، از مطالبات فعالان صنعتی و معدنی استان است و در این زمینه اقدامات امیدوار کننده ای نیز توسط استاندار محترم گیلان صورت پذیرفته و دستورات مساعد برای مدیریت مطلوبتر این شرایط صادر شده است.

رئیس هیئت مدیره انجمن تخصصی صنایع همگن فولاد و محصولات فلزی استان گیلان نیز در این نشست با اشاره به ظرفیتهای این انجمن گفت: انجمنهای تخصصی صنایع همگن در کنار ادارات وزارت صمت در استانها هستند و از بدنه صنایع تشکیل شده اند.

ابراهیم فتح گر افزود: این انجمن در مواقع مختلف از جمله بحرانهایی نظیر کرونا، قطع گاز و برق و سایر حوادث و شرایط بحرانی، بیشترین همکاری را در جهت مدیریت اوضاع و کمک به حل مشکلات معمول کرده است.

وی همچنین گفت: برگزاری همایش روز صنعت و معدن استان در سال گذشته، حضور فعال در دومین نمایشگاه فرصتهای ساخت داخل و رونق تولید استان، برگزاری اولین نمایشگاه تخصصی صنایع فولاد، متالورژی و ریخته گری گیلان و عضویت و حضور در برخی مجامع و کمیسیونهای مرتبط با تولید به نمایندگی از بخش خصوصی و ارائه خدمات و مشاوره به تولید کنندگان مرتبط، از جمله فعالیتهای انجمن در سالهای اخیر بوده است.

فتح گر ضمن تاکید بر رفع مشکلات و عدم وضع مقررات و دستورالعملهای مخل تولید و حمایت موثر از تولید کنندگان بویژه در زمینه مدیریت شرایط ناشی از قطع برق تصریح کرد: این انجمن آمادگی خود را جهت همفکری و همراهی با مسئولان محترم مرتبط با حوزه تولید، جهت رفع مشکلات و موانع و ارائه ایده ها و راهکارهای مناسب در جهت تحقق شکوفایی عرصه صنعت و معدن اعلام می کند.

کد خبر: ۱۵۴٬۶۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha