۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۷
۳۹۰ مورد تسهیلات سرمایه در گردش روستایی و عشایری استان سمنان پرداخت شد
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

۳۹۰ مورد تسهیلات سرمایه در گردش روستایی و عشایری استان سمنان پرداخت شد

سمنان- هاشمی، استاندار سمنان با بیان اینکه ۳۹۱ مورد تسهیلات سرمایه در گردش روستایی و عشایری استان پرداخت شد، گفت: کمک به تولید و جلوگیری از مهاجرت روستائیان محور اصلی این تسهیلات است.

سید محمد رضا هاشمی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه در راستای تقویت اقتصاد مولد روستایی و اشتغال زایی، سامانه پرداخت تسهیلات به عشایر و روستاییان ایجاد شده است، تاکید کرد: در این سامانه تسهیلات بانکی در اختیار مشاغل روستایی قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه پرداخت تسهیلات ۱۰ درصدی سرمایه در گردش می تواند در کنار ایجاد اشتغال روستایی، جمعیت را نیز حفظ کند، ابراز کرد: در هشت ماه گذشته بالغ بر ۳۵ مرکز بوم‌گردی جدید در این استان ایجاد شده که نشان می دهد توسعه روستایی و اشتغال در دستور کار قرار دارد.

استاندار سمنان با بیان اینکه دو هزار و ۸۵۰ متقاضی از بین عشایر و دامداران استان برای دریافت سرمایه در گردش با بهره ۱۰ درصد به بانک های عامل استان سمنان معرفی شدند، تاکید کرد: تاکنون تسهیلات به ۳۹۱ نفر پرداخت شده و مابقی نیز در دست بررسی پرونده است.

هاشمی با بیان اینکه در راستای حفظ منابع آبی و تامین آب مورد نیاز روستاهای استان سمنان همچنین اعتبار برای احیای قنوات روستایی بدون هیچ محدودیتی موجود است، ابراز کرد: تامین زمین و ارائه تسهیلات برای بازگشت و مهاجرت معکوس روستاییان‌ دیگر اقدامی است که ما در استان سمنان شاهد اجرای آن هستیم.

وی همچنین از پرداخت ۵۰۰ مورد تسهیلات سرمایه در گردش ویژه واحدهای فعال دام و طیور استان سمنان خبر داد و ابراز کرد: مجموع این تسهیلات ۴۳ میلیارد تومان بوده است.

استاندار سمنان با بیان اینکه راه اندازی ۳۵ واحد راکد از دیگر اقداماتی بود که توانسته ایم در استان شاهد آن باشیم، ابراز کرد: ۱۴.۴ درصد تسهیلات رونق تولید کل کشور در استان سمنان پرداخت شده است.

هاشمی با بیان اینکه برپایی سفرهای شهرستانی و بررسی مشکلات و مسائل شهری و روستایی از دیگر کارهایی است که در دستور کار قرار داده ایم، تاکید کرد: متقاضیان دریافت تسهیلات برای ایجاد اشتغال می‌توانند به صندوق کار آفرینی امید مراجعه کنند.

کد خبر: ۱۵۴٬۴۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha