۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۵
بازگشایی بازارهای مهم چین و احتمال افزایش چشمگیر قیمت نفت خام و حامل های انرژی
پایان دوران قرنطینه کرونایی در چین؛

بازگشایی بازارهای مهم چین و احتمال افزایش چشمگیر قیمت نفت خام و حامل های انرژی

پیش بینی می شود در صورت بازگشایی شانگهای و راه اندازی کارخانه های چینی، دستکم در بخش انرژی، شاهد جهش قیمت خواهیم بود.

به گزارش بازار، پس از گزارش مثبت بازار کار آمریکا در روز جمعه، روز یکشنبه نیز خبرهای مثبتی از سوی منابع رسمی دولت چین مبنی بر آماده شدن بازارهای این کشور برای بازگشایی پس از اعمال قرنطینه های شدید اعمال شده در شانگهای و چند شهر صنعتی دیگر این کشور منتشر شده که هر دو فاکتور یاد شده، امید را در دل معامله گران در نخستین روز بازار معاملاتی هفته، زنده کرده است.

دولت چین اعلام کرده که از امروز، دوشنبه، تمامی مشاغل و مدارس به صورت تدریجی بازگشایی شده و فرآیند بازگشایی تا ۱۳ ژوئن ادامه خواهد یافت.

همچنین در پکن، پایتخت چین و خواستگاه یکی از بورس های معاملاتی و شرکت های چند ملیتی بزرگ جهان، امروز فعالیت های تجاری از سر گرفته شده که می تواند تاثیر مثبتی بر روی بسیاری از بورس های بین المللی به ویژه بخش انرژی، آلومینیوم و دیگر فلزات بگذارد.

اما مهمتر ازپکن، شهر ۲۵ میلیون نفری شانگهای به عنوان هاب صنعت و تجارت این کشور قرار دارد که قرار است روز چهارشنبه به صورت تدریجی بازگشایی شود.

پیش بینی می شود در صورت بازگشایی شانگهای و راه اندازی کارخانه های چینی، دستکم در بخش انرژی، شاهد جهش قیمت خواهیم بود که ناشی از افزایش تقاضا از سوی بزرگترین مصرف کننده نفت جهان خواهد بود.

به گزارش رویترز، شهر شانگهای روز گذشته تنها شاهد گزارش ۶ مورد ابتلا به کرونا بود که این به معنای بهبود بسیار مطلوب در وضعیت همه گیری این بیماری است.

در پی اعلام خبر بازگشایی بازار چین، شاخص S&P ۵۰۰ حدود ۰.۴۲ درصد افزایش یافته و می تواند طی روزهای آتی شاهد بهبود بیشتر نیز باشد.

کد خبر: ۱۵۴٬۴۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha