۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۴
کرونا نیم میلیارد نفر دیگر را به سمت فقر سوق میدهد
هشدار صندوق بین المللی توسعه کشاورزی

کرونا نیم میلیارد نفر دیگر را به سمت فقر سوق میدهد

رئیس صندوق بین‌المللی توسعه کشاورزی سازمان ملل‌ (ایفاد) اعلام کرد که که تمامی کشورها باید در اقدامی به موقع و هماهنگ مانع از تبدیل بحران همه گیری کرونا به یک بحران تامین مواد غذایی شوند.

به گزارش خبرنگار بازار به نقل از آناتولی، گیلبرت اف. هونگبو رئیس ایفاد خاطرنشان کرد که نتیجه ناشی از بیماری کوید-۱۹ ممکن است خانواده های روستایی را حتی به عمق فقر، گرسنگی و ناامیدی سوق دهد که این مسئله یک تهدید واقعی برای رونق و ثبات جهانی میباشد.

وی اذعان کرد که اقدامات فوری کشورها می تواند به مردم روستاها در جهت بهبود سریع و جلوگیری از بروز بحرانی بزرگ یاری رساند.

این صندوق در بیانیه مطبوعاتی گفت: ایفاد بسته ای به ارزش ۴۰ میلیون دلار برای حمایت از کشاورزان و جوامع روستایی راه اندازی کرده است.

پیش بینی می شود که با کمک کشورهای عضو، بنیادها و بخش خصوصی این صندوق ۲۰۰ میلیون دلار برای دستیابی به هدف مذکور جمع آوری کند.

هونگبو یادآور شدکه بسیاری از کشاورزان در مقیاس کوچک قادر به دسترسی به بازارها برای فروش محصولات یا خرید نهاده ها مانند بذر یا کود نیستند و چون زنجیره های تولید مختل شده و بیکاری افزایش یافته، کارگران روزانه، مشاغل کوچک و کارگران غیررسمیکه اکثرا زن و جوان هستند، آسیب پذیرترین اقشار در نظر گرفته شده اند.  

این مقام سازمان بین الملل همچنین تصریح کرد که ۸۰ درصد از فقیرترین مردم جهان در مناطق روستایی زندگی می کنند که حتی قبل از این همه گیری، روزانه بیش از ۸۲۰ میلیون نفر سر گرسنه بر زمین گذاشته اند.

وی تأکید کرد که براساس مطالعات اخیردانشگاه ملل متحد،در بدترین حالت، تأثیر اقتصادی این بیماری همه گیر می تواند نیم میلیارد نفر دیگر را به سمت فقر سوق دهد.

این مسائل در حالی مطرح است که کارشناسان بر این باورند که ترکیه از نظر مواد غذایی به ویژه تولیدات کشاورزی یک کشور خودکفا بوده و بسیاری از کشورهای بزرگ اروپایی، مانند ایتالیا، هلند و اسپانیا افراد خارجی را برای تولید محصولات کشاورزی خود استخدام می کنند. اما بسته شدن مرزها به دلیل این بیماری همه گیر، هر چه بیشتر به تولیدات این کشورها ضربه زده و خواهد زد.

کد خبر: ۱۵٬۴۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha