۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۷
۵۰ روستای قزوین به شبکه سراسری گاز متصل می‌شوند
مدیرعامل شرکت گاز قزوین:

۵۰ روستای قزوین به شبکه سراسری گاز متصل می‌شوند

قزوین - مدیرعامل شرکت گاز قزوین گفت: با برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده امسال ۵۰ روستای استان به شبکه گاز طبیعی متصل می‌شوند.

به گزارش خبرنگار بازار، اسماعیل مفرد بوشهری شامگاه سه‌شنبه در دیدار با لطف‌الله سیاهکالی مرادی نماینده منتخب مردم قزوین در مجلس یازدهم که در شرکت گاز قزوین برگزار شد، اظهار داشت: گاز طبیعی از نعماتی است که طی سالیان گذشته به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین خدمات زیرساختی و توسعه‌ای در شهرها و روستاها موردتوجه بوده است و با گسترش شبکه گازرسانی در کشور تلاش کرده‌ایم تا این نعمت حقیقی به دست مردم برسد.

وی بیان کرد: خوشبختانه در حال حاضر ۱۰۰ درصد شهرهای استان قزوین و ۸۵ درصد روستاهای این استان به شبکه گاز طبیعی متصل هستند و امسال نیز تلاش شده است تا ۵۰ روستای جدید در قزوین به شبکه گاز طبیعی متصل شوند.

مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین خاطرنشان کرد: سال گذشته در قزوین با تأمین اعتبارات مورد نیاز توانستیم شبکه انتقال گاز طبیعی ۷۰ روستای استان را کامل و مردم این روستاها را از نعمت گاز طبیعی برخوردار کنیم.

بوشهری عنوان کرد: گازرسانی به روستاها به دلیل نیاز به لوله‌گذاری و ایجاد شبکه انتقال در مناطق کوهستانی هزینه زیادی به همراه دارد به‌خصوص این که ساکنین این روستاها عمدتاً با مشکل سرمای شدید هوا نیز مواجه هستند و تأکید ما گازرسانی سریع به این روستاهاست.

وی افزود: منطقه الموت قزوین از این مناطق است که در حال حاضر بخشی از روستاهای این منطقه به شبکه گازرسانی متصل شده‌اند و ۶۰ روستای الموت شرقی و ۵۰ روستای الموت غربی باقیمانده است که تلاش می‌کنیم بخشی از این روستاها امسال به شبکه گاز طبیعی متصل شوند.

مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین خاطرنشان کرد: در حال حاضر سالانه بیش از ۴ میلیارد و ۵۰۰ مترمکعب گاز در استان قزوین مصرف می‌شود که دو  و نیم مترمکعب از این گاز توسط نیروگاه شهید رجایی قزوین هزینه می‌شود.

بوشهری افزود: یکی از مهم‌ترین مشکلاتی ما در حوزه گاز طبیعی در استان قزوین مطالبات از دستگاه‌ها و صنایع است که در این حوزه بیش از ۴۰ میلیارد تومان از واحدهای صنعتی مطالبه داریم که قطعاً عدم پرداخت این مطالبات ما را در مسیر خدمت‌رسانی با مشکل موجه می‌کند.

وی ادامه داد: همین مسئله موجب شده تا بیش از ۳۵ میلیارد تومان بدهی به پیمانکاران داشته باشیم که نزدیک به ۱۳ میلیارد تومان از این بدهی پرداخت‌شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین بیان کرد: پرداخت به‌موقع این مطالبات ما را در مسیر خدمت‌رسانی به مردم چابک و مراحل کار را تسریع می‌کند.

کد خبر: ۱۵٬۴۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha