۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۳
مدیریت منابع مهم‌ترین چالش حاکمیت/ اقتصاد کشور تحت تاثیر قطع صادرات انرژی
منتخب مردم قزوین در مجلس تاکید کرد:

مدیریت منابع مهم‌ترین چالش حاکمیت/ اقتصاد کشور تحت تاثیر قطع صادرات انرژی

قزوین- منتخب مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت: قیمت ارزان حامل‌های انرژی در کشور در کنار روحیه مصرف‌گرای مردم موجب شده تا با حجم بالای مصرف و درنهایت کاهش و قطع صادرات انرژی مواجه باشیم که این مسئله اقتصاد ما را به‌صورت جدی تحت تأثیر قرار می‌دهد.

به گزارش خبرنگار بازار، لطف‌الله سیاهکالی شامگاه سه‌شنبه در نشست با مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین که با حضور کارشناسان و مسئولان استان برگزار شد، اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین چالش‌های پیش روی حاکمیت در کشور مسئله مدیریت منابع و انرژی است، و نیاز است تا مسئولین فرهنگی کشور با استفاده از ابزارهای مختلف برای رفع این مسئله تلاش کنند.

وی بیان کرد: مصرف بی‌رویه انرژی در کشور توانسته است خسارات زیادی را به شبکه توزیع انرژی و تأمین آن وارد کند،چرا که همواره مصرف مردم ما چندین برابر استانداردهای جهانی بوده است.

منتخب مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: انرژی در دنیای امروز از مهم‌ترین معیارهای قدرت است و این در حالی است که مردم ما با اتلاف انرژی در حال هدر دادن این قدرت در دنیا هستند.

سیاهکالی افزود:قطعاً بدون انرژی نخواهیم توانست در مسیر توسعه کشور حرکت کنیم و زیرساخت‌هایی که برای رسیدن به توسعه و پیشرفت به آن نیاز داریم از مسیر انرژی عبور می‌کند.

وی تصریح کرد: در مصرف گاز نیز مردمی پرمصرف هستیم و همین مسئله موجب شده است تا در برخی از روزهای سال برای تأمین گاز مورد نیاز خود دچار مشکل باشیم.

منتخب مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی افزود: این که زیرساخت‌ها و شبکه توزیع گاز برای خدمت به مردم ایران در سراسر کشور تأمین‌شده است نشان از علاقه و عزمی جدی برای خدمت‌رسانی است و امروز شاهدیم در بسیاری از روستاهای دورافتاده و کم‌جمعیت نیز مردم از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند.

سیاهکالی عنوان کرد: اما باید توجه داشته باشیم در کنار عزمی که حاکمیت برای خدمت‌رسانی به مردم دارد، همراهی خود مردم نیز ضروری است و در صورت مصرف بی‌رویه در بسیاری از روستاها و مناطق کم برخوردار شاهد  افت فشار و  قطعی در گاز طبیعی هستیم.

وی گفت: توسعه فنّاوری باید در همین راستا مورد استفاده قرار گیرد و با تلاش فعالین صنعتی در کشور باید بتوانیم برای کنترل میزان مصرف و مشخص کردن دقیق مصرف افراد در راستای کاهش اسراف تلاش کنیم.

منتخب مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اصلاح سبک زندگی و استفاده از فنّاوری‌های نوین باید در راستای مدیریت درست مصرف مورد استفاده قرار گیرد.

سیاهکلی خاطرنشان کرد: هزینه‌های گازرسانی در مناطق محروم بسیار بالاست و لذا باید بتوانیم فنّاوری درست مصرف از برق ارزان قیمت را به دست آوریم و به کار گیریم.

وی گفت: صادرات انرژی از راه های مناسب ارزآوری برای کشور است و به این منظور با کاهش اجرای سیاست‌های تشویقی می‌توانیم میزان مصرف گاز را در بین مردم کشور کاهش دهیم.

منتخب مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: قطع صادرات بیکاری تعداد زیادی از مردم، قطع ارزآوری برای کشور و مبادلات تجاری و اقتصادی را به همراه دارد ازاین‌رو باید برای مدیریت صحیح مصرف در کشور در کنار تدوین سیاست‌های تشویقی راهکارهای علمی و مناسب تدبیر و اجرایی شود.

کد خبر: ۱۵٬۴۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha