۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۵
«برکت» حداقل ۹۰ درصد سود توزیع می کند
«بازار» خبر داد

«برکت» حداقل ۹۰ درصد سود توزیع می کند

نماد «برکت» در اطلاعات تازه خود اعلام کرده که احتمالا حدود ۹۰ درصد از سود حاصل از فروش «شفا فارمد» را در مجمع توزیع خواهد کرد.

بازار؛ گروه بورس: نماد برکت در افشای اخیر خود خبر داده که شرکت شفافارمد تولید کننده واکسن برکت تاکنون طبق قرارداد حدود ۱۵ میلیون دوز واکسن به ارزش ۲۷۸۷ میلیارد تومان به وزارت بهداشت تحویل داده است، حالا با توجه به اینکه فاز سوم سایت تولید واکسن این شرکت با سرمایه ای ۲۵۰۰ میلیارد تومان به بهره برداری رسیده مجموع تولید سالانه این شرکت در سال به ۳۶۰ میلیون دوز رسیده است.

در حال حاضر سایت تولید واکسن در این شرکت نه تنها برای تولید واکسن کووید مورد استفاده قرار می گیرد در آینده امکان بهر گیری برای تولید انواع واکسن های انسانی و حیوانی را دارد، به همین دلیل سرمایه گذاری در این بخش در بلند مدت منافعی را برای سهامداران ایجاد می کند.

در حال حاضر با ۱۵ کشور برای صادرات واکسن کرونا مذاکره شده و همچنین اقداماتی برای صادرات تجهیزات پزشکی به کشورهای حوزه ای سی آی اس و منطقه خلیج فارس انجام شده است و حتی کوبا که در بخش صنایع های تک و بیولوژیک پیشرفت داشته در تامین مواد اولیه به کشورهای دیگر نیازمند است که در این زمینه همکاری هایی را با شرکت دارویی برکت داشته باشد

در حال حاضر با ۱۵ کشور برای صادرات واکسن کرونا مذاکره شده و همچنین اقداماتی برای صادرات تجهیزات پزشکی به کشورهای حوزه ای سی آی اس و منطقه خلیج فارس انجام شده است و حتی کشوری مانند کوبا که در بخش صنایع های تک و بیولوژیک پیشرفت داشته در تامین مواد اولیه به کشورهای دیگر نیازمند است که در این زمینه همکاری هایی را با شرکت دارویی برکت دارد. در شرایط کنونی صادرات واکسن برکت منوط به اخذ مجوز سازمان بهداشت جهانی است که با توجه به بازاریی های که توسط بازرسان این سازمان انجام شده به زودی مجوز لازم صادر می شود و به درآمدهای شرکت می افزاید، در همین راستا برای اعتماد بیشتر سهامداران خرد. نماد برکت در افشای آخر خود اعلام کرده که احتمالا حدود ۹۰ درصد از سود حاصل از فروش شفا فارمد را در مجمع توزیع خواهد کرد.

کد خبر: ۱۵۴٬۴۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha