۱۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۰
فعالیت ۳۰ هزار کرمانشاهی در صنعت قالیبافی
معاون صمت کرمانشاه خبر داد

فعالیت ۳۰ هزار کرمانشاهی در صنعت قالیبافی

کرمانشاه-معاون توسعه تجارت سازمان صمت استان کرمانشاه گفت: ۹۰ هزار نفر در استان کرمانشاه کارت قالی‌بافی دارند که بیش از ۳۰ هزار نفر از آنها در حال فعالیت هستند.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی سازمان صمت کرمانشاه، احسان باقرخانی اظهار کرد: تعدادی از این افراد بیمه شده تأمین اجتماعی هستند و برخی از بافنده‌ها در قالب کارگاه‌های متمرکز زو نیمه متمرکز فرش تولید می‌کنند.

وی با بیان اینکه در چند سال گذشته با هماهنگی دستگاه‌های اجرایی زنجیره ارزش از پشم تا فرش در استان کامل شده است، عنوان کرد: پشم‌های استان که از مرغوبیت خاصی در استان برخوردار هستند از استان خارج نمی‌شوند و واحد پشم شویی با همت بخش خصوصی ایجاد شده و بخش عمده پشم استان‌های همجوار را نیز شست و شو می‌دهند.

باقرخانی با اشاره به اینکه واحد نخ ریسی در استان راه‌اندازی شده و واحد رنگ‌ریزی نیز تا حدودی فعال شده است، گفت: اساتیدی در استان در حوزه نقشه فعالیت می‌کنند و با توجه به شیوع کرونا برخی از کارگاه‌ها تعطیل شدند، اما حدود یک سوم جمعیتی که کارت بافندگی دارند فعال هستند.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت استان کرمانشاه افزود: سالانه نزدیک به ۱۰۰ هزار مترمربع فرش در استان تولید می‌شود و فرش‌های استان نقشه‌های خاص دارند و در سطح بین‌الملل متقاضی بسیار دارند.

کد خبر: ۱۵۴٬۴۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha