۱۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۱
تدوین استراتژی جامع لندن برای جذب سرمایه خارجی جهت توسعه اقتصاد دیجیتال
منابع نزدیک به دولت خبر دادند؛

تدوین استراتژی جامع لندن برای جذب سرمایه خارجی جهت توسعه اقتصاد دیجیتال

دولت بریتانیا از آماده سازی خود برای رونمایی از مجموعه ای از سیاست های متمرکز بر فناوری در ماه جاری میلادی خبر داد که هوش مصنوعی، محاسبات کوانتومی و سلامت دیجیتال را پوشش می دهد.

به گزارش بازار، دولت بریتانیا از آماده سازی خود برای رونمایی از مجموعه ای از سیاست های متمرکز بر فناوری در ماه جاری میلادی خبر داد که هوش مصنوعی، محاسبات کوانتومی و سلامت دیجیتال را پوشش می دهد.

گفته می شود این اقدام، در راستای تقویت فضای استارت آپ نوآوری های دیجیتال بریتانیا به ویژه پس از برگزیت و پایان قرنطینه های کرونایی انجام خواهد شد.

به گفته مقامات بریتانیا، دستگاه های مختلف دولتی این کشور در حال کار بر روی پیشنهادهایی برای تقویت زمینه های اقتصاد دیجیتال برتانیا هستند و به گفته منابع آگاه نزدیک به دولت، برخی از این بسته های سیاستی ممکن است در هفته فناوری لندن که از ۱۳ ژوئن آغاز خواهد شد، رونمایی شوند.

در همین راستا، انتظار می رود داونینگ استریت و بوریس جانسون، یک مراسم شام رسمی با حضور روسای فناوری و شرکت های سرمایه گذاری خطرپذیر برای تشویق سرمایه گذاری در بریتانیا برگزار کند.

لازم به ذکر است، گروه های فشار دولت بریتانیا لابی های تجاری این کشور خواستار یک استراتژی دیجیتال فراگیر توسط دولت برای تقویت صنعت فناوری شده اند. بانک مرکزی انگلیس نیز ماه گذشته اعلام کرد که وزرای مرتبط با امور اقتصادی، باید استراتژی خود در زمینه سرمایه گذاری در اقتصاد دیجیتال دیجیتال را تدوین کرده و از این طریق، سرمایه گذاری در بخش اقتصاد دیجیتال لندن را تبلیغ و تبیین نمایند.

برخی از بزرگان شرکت های مطرح فناوری بریتانیا معتقدند که از زمان برگزیت و اعمال کنترل های سخت تر مهاجرت، دسترسی آسان به کارگران خارجی با استعداد در این زمینه ندارند و این در حالیست که برخی دیگر، نگران سلامت این بخش پس از بحران اقتصادی ایجاد شده ناشی از همه گیری کرونا هستند.

کد خبر: ۱۵۴٬۳۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha