۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۰
نکات مهم برای انتخاب رمزارز مناسب جهت سرمایه گذاری| در بازار خرسی چه چیزی مهم است؟
بازار بررسی کرد؛

نکات مهم برای انتخاب رمزارز مناسب جهت سرمایه گذاری| در بازار خرسی چه چیزی مهم است؟

اهمیت لزوم انتخاب توکن ارزی مناسب در بازارهای خرسی نزولی تا حدی است که چنین انتخابی می تواند سود قابل توجهی برای سرمایه گذاران به بار آورده و یا تمامی دارایی افراد را نابود کند.

وحید پورتجریشی؛ بازار: نوسان قیمت و افت و خیزهای بعضا غیر قابل تصور برای ارزهای دیجیتال، بخشی از ماهیت وجودی آنها بوده که همچون شمشیر دو لبه عمل می کنند؛ به این معنا که ریزش بازار برای برخی از ارزهای دیجیتال، فرصتی مناسب برای خرید تلقی شده و برای برخی دیگر از پروژه ها نیز به منزله سرآغازی برای نابودی به حساب می آیند.

لذا به شرط به کار بستن احتیاط لازم، بازار خرسی یا همان زمستانی، می تواند فرصتی مناسب برای سرمایه گذاری در صنعت کریپتو و مشتقات آن مانند متاورس محسوب شود. اکنون با اشاره این مقدمه، در ادامه به چند ویژگی مهمی که یک ارز باید برای تداوم حضور در بازار به عنوان یک پروژه قوی و قابل اطمینان برای سرمایه گذاری داشته باشد، اشاره خواهیم کرد.

موارد استفاده و کارایی یک توکن دیجیتال را بررسی نمایید

نکات مهم برای انتخاب رمزارز مناسب جهت سرمایه گذاری| در بازار خرسی چه چیزی مهم است؟

یکی از مهمترین فاکتورهایی که باید برای انتخاب یک ارز یا توکن دیجیتال در بازار خرسی در نظر بگیریم، موارد استفاده آن در دنیای خارج است که می توان با مراجعه به «وایت پیپر» آنها این موضوع را متوجه شد.

به عنوان مثال، برخی از توکن های دیجیتال مانند «چیلیز»، به عنوان ابزاری برای هواداری از تیم های ورزشی طراحی شده و هواداران باشگاه های مختلف با خرید چیلیز در اختیار باشگاه ها، در حقیقت به آنها کمک مالی می کنند. در مثالی دیگر، رمز ارز «هارمونی وان» به عنوان ابزاری برای پرداخت حقوق و دستمزد طراحی شده و یا رمز ارز مشهور لایت کوین نیز به عنوان ابزاری برای پرداخت به ویژه در فروشگاه های زنجیره ای مورد استفاده قرار می گیرد.

در سوی دیگر این قضیه، ارزهای بسیار زیادی وجود دارند که کاربردی برای آنها دستکم در وایت پیپیر یا وب سایت شرکت تعریف نشده و تنها ساخته شده اند تا از طریق خرید و فروش، قیمتشان بالا برود. این ارزها بسیار خطرناک بوده و به هیچ عنوان سرمایه گذاری بر روی آنها توصیه نمی شود.

قدرت رقایت پذیری یک توکن دیجیتال چقدر است؟

نکات مهم برای انتخاب رمزارز مناسب جهت سرمایه گذاری| در بازار خرسی چه چیزی مهم است؟

این مورد نیز در ادامه کاربرد یک رمزارز بوده و به نوعی مکمل همان بحث به حساب می آید. اگرچه بسیاری از توکن های دیجیتال، کاربردهایی در دنیای خارج و جهان فیزیکی مانند استفاده به عنوان ابزار پرداخت را برای خود تعریف کرده اند، اما با این وجود باید توجه داشته باشیم که بسیاری از این کارکردها چندان اهمیت خاصی نداشته و یا به عنوان یک راه حل مهم و موثر در ساده سازی سیستم های مالی محسوب نمی شوند.

به عنوان مثال، کاربرد توکنی که از آن به عنوان ابزار پرداخت و یا خریدهای فروشگاهی استفاده می شود با توکن دیگری که با آن می توانید استیکرهای مورد نظرتان برای بازی های آنلاین را خریداری کنید، یکی نیست. لذا لازم است تا در انتخاب توکن، به ویژگی و قدرت رقابت پذیری آن در برابر توکن های دیگر نیز توجه داشته باشید.

صندوق ذخایر ارزی یک توکن را جدی بگیرید

نکات مهم برای انتخاب رمزارز مناسب جهت سرمایه گذاری| در بازار خرسی چه چیزی مهم است؟

یک توکن معتبر و مناسب جهت سرمایه گذاری در بازار کریپتو، توکنی است که از ذخایر رمزارزهای مهم و اصلی بازار مانند بیت کوین، اتریوم، تتر، بایننس کوین و USDC برخوردار باشد. با اینحال، بسیاری از توکن های تازه وارد به بازار اصلا چنین صندوقی نداشته و یا دارایی آنها از ارزهای یاد شده به نسبت تعداد توکن منتشر شده بسیار ناچیز بوده و به عنوان پشتوانه محکمی برای توکن های آنها به حساب نمی آید.

اهمیت این صندوق ها زمانی مشخص می شود که بازار ارزهای دیجیتال وارد فاز خرسی و نزولی می شوند. در چنین بازاری تنها ارزهایی دوام آورده و از فروپاشی آنها جلوگیری می شود که هم از کاربرد دائمی و بالایی در سیستم های مالی برخوردار بوده و هم ذخایر قابل توجهی برای حفظ نقاط حمایت خود در اختیار داشته باشند.

بازدهی مالی و سابقه یک توکن دیجیتال را ارزیابی نمایید

نکات مهم برای انتخاب رمزارز مناسب جهت سرمایه گذاری| در بازار خرسی چه چیزی مهم است؟

یکی از موارد مهم دیگر برای انتخاب توکن رمزارزی مناسب، سنجش بازدهی و سابقه آن در بلند مدت است. برای این کار لازم است از طریق وب سایت های مختلف موجود مانند کوین ۳۶۰ ، GitHub یا Trading View سابقه یک رمز ارز را استخراج نموده و میزان بازدهی آن در بلند مدت را در نظر بگیرید.

توجه داشته باشید که میزان بازدهی مالی یک توکن را باید دستکم در بازه های یک ساله در نظر بگیرید. چراکه ممکن است یک توکن به محض انتشار در بازار، تا مدتی از سوددهی خوبی برخوردار بوده و پس از مدتی برای همیشه به فراموشی سپرده شده و دیگر هیچگاه روی خوش بازار و قیمت های اولیه خود را نبیند!

آخرین تحولات بازار را رصد نمایید

نکات مهم برای انتخاب رمزارز مناسب جهت سرمایه گذاری| در بازار خرسی چه چیزی مهم است؟

یکی از مهمترین مواردی که در بازار ارزهای دیجیتال و فارکس باید به آن توجه داشت، مطالعه دائمی اخبار و رصد آخرین تحولات پیرامون بازار است. چراکه بسیاری از این خبرها به عنوان عوامل بسیار هم فاندامنتال برای تعیین قیمت عمل کرده و نقش بسزایی در تعیین روند بازار یک ارز دارند. همچنین از این طریق، می توانید از آخرین پروژه ها و یا محصولات ارائه شده به ویژه در پروژه های DeFi آگاه شده و پس از ریزش یا افزایش قیمت احتمالی رمز ارز مد نظر خود، وارد عمل شوید و معاملات خود را برای خرید یا فروش باز کنید.

به عنوان مثال، در خصوص پروژه شکست خورده لونا، چند روز پیش از رخداد سقوط نهایی، اخبار زیادی مبنی بر ورشکستگی احتمالی لونا و شبکه ترا مطرح شده بود. به یاد داشته باشید از آنجا که ارزهای دیجیتال به لحاظ ماهیت ذاتی خود، پایدار نبوده و حتی یک بازه زمانی چند ساعته نیز می تواند تمامی تحلیل های تکنیکال را تغییر دهد، حتی احتمالات مطرح شده در اخبار یا گزارش ها را کاملا جدی گرفته و اینگونه نپندارید که آن احتمال ضعیف بوده و لذا امکان تحقق آن وجود ندارد!

کد خبر: ۱۵۴٬۳۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha