۱۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۰:۴۶
کمیسیون جهش تولید نظارت بر اجرای قانون تسهیل کسب و کار را رصد می کند
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس:

کمیسیون جهش تولید نظارت بر اجرای قانون تسهیل کسب و کار را رصد می کند

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: مقرر شده، وزیر اقتصاد هر سه ماه یک بار با حضور در مجلس گزارشی از نحوه و میزان اجرای قانون تسهیل صدور مجوزها در اختیار نمایندگان قرار دهد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، بهروز محبی نجم‌آبادی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، ضمن تاکید براینکه کار نظارتی مجلس با ابلاغ قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار آغاز شده است، گفت: مقرر شده، وزیر امور اقتصاد و دارایی به عنوان رئیس هیئت نظارت بر مقررات زدایی و تسهیل صدور مجوزها و پروانه فعالیت‌های اقتصادی هر سه ماه یک بار با حضور در مجلس گزارشی از نحوه و میزان اجرای قانون در اختیار نمایندگان قرار دهد.

وی ادامه داد: متاسفانه براساس گزارش‌ها برخی سازمان ها در اجرای قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار تاکنون تعلل داشته و با تاخیر به سامانه ثبت اطلاعات پیوسته‌اند. بنابراین مجلس با جدیت نظارت کافی بر روی این قانون خواهد داشت، زیرا مردم و بویژه جوانان فارغ التحصیل نسبت به اجرای دقیق قانون امید بسته‌اند.

نماینده مردم سبزوار، جغتای، جوین، خوشاب و داورزن تاکید کرد: قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار یکی از نقاط قوت مجلس یازدهم است، قطعا با همکاری دستگاه های اجرایی باید تلاش‌های لازم برای اجرای آن انجام شود.

محبی‌ نجم‌آبادی تصریح کرد: کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی نیز در این میدان حضور خواهد داشت و با دعوت از مسئولان دستگاه های اجرایی و دریافت گزارشات لازم نظارت های خود را به دقت بر نحوه اجرای این قانون انجام خواهد داد تا مشخص شود، کدام سازمان ها و به چه دلیل هنوز قانون را اجرا نکرده‌اند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس بیان کرد: دولت نیز ضرورت اجرای قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار را در شرایط کنونی به درستی می‌داند، بنابراین نهادها و سازمان‌ها زیرساخت لازم برای اجرا را فراهم کنند تا با سرعت بیشتری قانون اجرا و در نتیجه کسب و کارها رونق و اشتغالزایی انجام شود.

کد خبر: ۱۵۴٬۲۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha