۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۸
سرمایه های سرگردان کشور به سمت تولید هدایت شود
منتخب مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس

سرمایه های سرگردان کشور به سمت تولید هدایت شود

بیرجند- منتخب مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس با تاکید بر اینکه راه حل پیشرفت کشور در اقتصاد داخلی و جهش تولید است، گفت: سرمایه های سرگردان زیادی در کشور وجود دارد که می توان به سمت تولید هدایت کرد.

به گزارش خبرنگار بازار، حسین خسروی عصر سه شنبه در بازدید از منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی اظهارکرد: منطقه ویژه اقتصادی استان پر تلاش ظاهر شده و از زحمات و نوع کار این مجموعه تشکر می کنیم.

وی با بیان اینکه اقتصاد آنقدر مهم است که می توان گفت اگر اقتصاد نباشد دین هم نیست، عنوان کرد: مقام معظم رهبری بیش از ۱۰ سال است که محور شعارها را موضوع اقتصاد تعیین کردند که این موضوع نشان از اهمیت و جایگاه اقتصاد در کشور دارد.

وی با اذعان به اینکه امروز می بینیم که کرونا دنیا را زمین گیر کرده است، گفت: از طرفی هم شاهد کاهش قیمت نفت و تحریم های ظالمانه دشمنان هستیم، در این شرایط سخت مسئولان به خوبی متوجه اقتصاد مقاومتی که سالهاست از سوی رهبری مطرح می شود، شده اند.

منتخب مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس ادامه داد: فرانسه که خود را مهد دموکراسی در دنیا می داند، می بینیم که حتی حاضر نیست حرف مردم خودش را بشنود و برای سالمندان حق زندگی هم قائل نیست، این ها می خواهند به کشور کمک کنند؟

خسروی عنوان کرد: از طرفی دیگر می بینیم که مقام معظم رهبری حتی در مورد اموات کرونایی هم تاکید دارند که حرمت شان حفظ شود.

وی با بیان اینکه برخی نظریه پردازهای سیاسی و اقتصادی کشور قبلا می گفتند بدون تکیه به جامعه جهانی و اروپا نمی توان پیشرفت کرد، عنوان کرد: همین نظریه پردازان امروز اذعان دارند که تنها راه پیشرفت ایران استفاده از توان داخل و درون زا کردن اقتصاد است.

وی با تاکید بر اینکه راه حل پیشرفت کشور در اقتصاد داخلی و جهش تولید است، گفت: بودجه کشور امروز به اندازه حقوق کارکنان دولت بیشتر نیست و باید به سمت تولید و کارهای تولیدی حرکت کنیم.

وی با اشاره به اینکه سرمایه های سرگردان زیادی در کشور وجود دارد که می توان آنها را به سمت تولید هدایت کرد، افزود: همان طور که در خط مقدم سلامت مردم، پزشکان و پرستاران و جامعه پزشکی کشور هستند در خط مقدم پیشرفت اقتصادی کشور هم تولیدکنندگان هستند.

منتخب مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس با گلایه از اینکه چرا مردم باید آقای گل فوتبال ایران را بشناسند اما آقای صادرات و کارآفرینان برتر را نه بیان داشت: صدا و سیما باید در این زمینه قدم بردارد.

وی یادآورشد: مجموعه تولید و صادرکنندگان کالا تلاش کنند تا علاوه بر موضوعات اقتصادی، فرهنگ اسلامی و ایرانی را هم  صادر کنند و این جز با داشتن کیفیت مناسب در کالاها امکان پذیرنخواهد بود.

مرز ماهیرود ظرفیتی برای توسعه صادرات

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی هم در این بازدید با بیان اینکه از تمام ظرفیت استفاده کرده ایم تا با حضور در نمایشگاه های ملی و خارجی بتوانیم سرمایه گذارن را به استان دعوت کنیم، افزود: پایانه مرزی ماهیرود که مرز مشترک خراسان جنوبی با افغانستان است ظرفیت بسیار خوبی برای توسعه صادرات است.

مرتضی صفدری زاده با بیان اینکه پایانه مرزی ماهیرود ۳۰۰ کیلومتر فاصله کامیون های ترانزینتی به مقصد را کوتاه می کند، تصریح کرد: با تکمیل جاده ماهیرود می توانیم گامی موثر در زمینه توسعه صادرات استان و کشور برداریم.

 وی به پیشرفت ۵۰ درصدی پروژه عمرانی محور ماهیرود به فراه افغانستان اشاه کرد و گفت: خراسان جنوبی علی رغم اینکه در اذعان به محرومیت از آن نام برده می شود اما استانی محروم نبوده و منابع زیادی از جمله نیروی انسانی غنی، فرهنگ دینی بالا، معادن و مرز را دارد که باید از این ظرفیت ها استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه مردم جرات سرمایه گذاری ندارند و باید روی فرهنگ حضور در فضای کسب و کار  ورود کنیم، گفت: برخی به دنبال سیاه نمایی هستند و این جرات سرمایه گذاری را از مردم گرفته است.

صفدری زاده با بیان اینکه در حال حاضر ۲۵ هزار بیکار در خراسان جنوبی وجود دارد، ادامه داد: با یک برنامه ریزی صحیح به راحتی می توان برای این افراد اشتغال ایجاد کرد.

کد خبر: ۱۵٬۴۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha