۱۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۱
برخی شرکت‌های داخلی مقابل اصلاح طرح قرعه‌کشی خودرو مقاومت می‌‎کنند
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

برخی شرکت‌های داخلی مقابل اصلاح طرح قرعه‌کشی خودرو مقاومت می‌‎کنند

سمنان- برادران، معاون صنایع عمومی وزارت صمت با بیان اینکه اصل و اساس اینکه طرح قرعه کشی خودروها اصلاح شود امر خوبی است، گفت: برخی شرکت‌های خودرویی مقابل اصلاح طرح قرعه کشی مقاومت کردند.

محمد مهدی برادران در گفتگو با خبرنگار بازار، در حاشیه سفر یک روزه به استان سمنان درباره تأخیر در زمینه اجرای اصلاح قرعه کشی و ساز و کار فروش خودروهای ایران خودرو و سایپا بیان کرد: اساس اینکه قرعه کشی‌ها متمرکز، شفاف و درست باشد تا جایی که مردم اطمینان داشته باشند که شرکت‌هایی که بعضاً خوش سابقه نیز نیستند، قصور نکنند، مورد اقبال مردم است.

وی با بیان اینکه برخی شرکت‌های خودرویی مقاومت‌هایی نیز در مقابل این اقدام داشتند، ابراز کرد: اصلاح چرخه خودرو بسیار کاری درستی است و قصوری که در این ارتباط رخ داده نیز قابل رفع خواهد بود و به زودی مردم از در اطلاع اقداماتی که صورت گرفته قرار خواهیم داد.

معاون وزارت صنعت معدن و تجارت همچنین درباره تأخیر اجرای طرح بیان کرد: وزارت صمت دقت را فدای سرعت نمی‌کند و لذا باید به گونه‌ای اقدام کنیم که وقتی نتایج اصلاً شیوع عرضه خودرو اعلام شد، مورد اعتراض قرار نگیرد و نهادهای مختلف نظارتی بر صحت قرعه کشی صحه بگذارند و به دلیل اینکه نخستین بار است که چنین ساز و کاری را اجرا می‌کنیم مقداری تأخیر در امر صورت گرفت.

برادران در ادامه قطعی برق را یکی از معضلات صنایع دانست و با توجه به نزدیکی تابستان، گفت: ماحصل سال‌ها عدم توسعه در حوزه برق این است که صرفه‌جویی صرفاً به واحدهای صنعتی ارجاع داده می‌شود.

وی بیان کرد: دغدغه عمده واحدهای صنعتی ما بعد از مشکلات افزایش قیمت دستمزدها و برخی قیمت‌های جهانی رخ داده، انرژی و برق محسوب می‌شود که باید تدبیر عمومی در این ارتباط صورت گیرد تا تولید در تابستان افت نداشته باشد.

کد خبر: ۱۵۴٬۱۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha