۱۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۰
تشکیل کمیته امنیت شغلی در وزارت کار

تشکیل کمیته امنیت شغلی در وزارت کار

مشاور کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران از تشکیل کمیته امنیت شغلی در وزارت کار خبر داد.

به گزارش بازار، غلامرضا عباسی با اعلام این خبر در تشریح نتایج مثبت این تصمیم گفت: تضمین امنیت شغلی نیروی کار تاثیر بسزایی در انگیزه کار و تولید کیفی محصولات دارد.

به گفته مشاور کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران: یکی از مسایلی که روی کیفیت محصول تولیدی تاثیر می‌گذارد، بحث امنیت شغلی کارگران است و اگر امنیت شغلی کارگر حفظ شود، با انگیزه و اطمینان خاطر بیشتری برای کارفرما کار می‌کند.

عباسی طرح مباحث مربوط به حوزه روابط کار، امنیت شغلی و قراردادهای کار همچنین برگزاری نشست‌های هفتگی مشترک میان نمایندگان کارگری و کارفرمایی و ارائه راهکارهای حفظ امنیت شغلی نیروی کار را از جمله برنامه‌ها و اهداف کمیته امنیت شغلی در وزارت کار برشمرد.

وی در ادامه با اشاره به نامگذاری‌های چند سال اخیر حول محور مباحث اقتصادی همچون تولید و اشتغال، این اقدام را نشانه عنایت و اهمیت ویژه مقام معظم رهبری به حوزه کار و کارگر و تولید و صنعت توصیف کرد.

عباسی دستمزد عادلانه را در انگیزه نیروی کار و کیفی‌سازی محصولات تولیدی حائز اهمیت فراوان دانست و افزود: کارگری که دستمزد مناسب دریافت کند و امنیت شغلی خود را تضمین شده بداند از کار نمی‌زند و با تعصب بیشتری به کار می‌پردازد.

مشاور وزیر کار در امور کارگری در پایان ارتقاء کیفیت تولیدات داخلی را تنها عامل رونق بازار محصولات داخلی و بی توجهی مصرف کننده به اجناس خارجی مشابه دانست و تاکید کرد: انگیزه بخشی به جامعه کار و تولید باعث می‌شود که کالای ایرانی با کیفیت تولید و در نهایت قدرت رقابت با محصولات خارجی را داشته باشد.

کد خبر: ۱۵۴٬۱۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۸:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۹
      0 0
      ابطال دادنامه 179 دیوان عدالت اداری