۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۴
درج قیمت مصرف کننده روی ۵ گروه کالایی دیگر؛ هفته آینده
معاون اول رئیس جمهور خبر داد

درج قیمت مصرف کننده روی ۵ گروه کالایی دیگر؛ هفته آینده

معاون اول رئیس جمهور از درج قیمت مصرف کننده بر روی ۵ گروه کالایی در یک هفته آینده خبر داد.

به گزارش بازار، محمد مخبر، معاون اول رئیس جمهور در حاشیه جلسه هیئت دولت گفت: هفته آینده، تولیدکنندگان قیمت مصرف کننده را بر روی ۵ گروه کالایی دیگر درج خواهند کرد.

وی افزود: از این ۵ گروه کالایی، چهار گروه شامل کالاهای اساسی و گروه پنجم تعداد زیادی از کالاها را در بر می گیرد.

مخبر ضمن قدردانی از همراهی مردم با اجرای طرح اصلاح نظام یارانه‌ها، از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف در خصوص درج نشدن قیمت برای مصرف کننده، موضوع را به سامانه ۱۲۴ اعلام کنند.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به شدت یافتن برخوردهای قانونی سازمان تعزیرات با متخلفان گفت: مردم بدانند همه گرانی‌ها ناشی از اجرای طرح اصلاح نظام یارانه‌ها نیست.

مخبر، بالا رفتن دستمزدها، حقوق، عوارض، ارزش افزوده و قیمت‌های جهانی را از علل گرانی انواع کالاها برشمرد و گفت: خوشبختانه به لحاظ تأمین کالاهای اساسی جزء بهترین کشورهای دنیا هستیم که دچار هیچ اختلالی نشدیم و تنها تغییر قیمت‌ها باعث شد در یک بازه زمانی کالاها دیرتر به فروشگاه‌ها برسند.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به نوسان کوتاه مدت قیمت کالاها در یک بازه دو تا سه ساعته، گفت: دو دستور مهم کار دولت، قیمت گذاری متناسب کالاها با توجه به افزایش قیمت‌ها هم برای تولید کننده و هم مصرف کننده و دوم تثبیت قیمت‌ها است.

مخبر تصریح کرد: طبیعی است تنش قیمتی ایجاد شده تا مدتی در بازار تب و تاب ایجاد خواهد کرد که امیدواریم با همکاری خوب مردم، بتوانیم این دوره را پشت سر بگذاریم.

معاون اول رئیس جمهور در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره چگونگی خرید مایحتاج منزل خود گفت: تمام خریدها را خودم انجام می‌دهم اما قیمت‌ها در جنوب شهر متناسب‌تر است و باید گفت هر کسی لاکچری زندگی می‌کند، باید قیمتش را هم بدهد.

کد خبر: ۱۵۴٬۰۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha