۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۹
جبران هزینه کارگری بارفروشان از جیب مصرف کنندگان
رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره بار در گفتگو با بازار:

جبران هزینه کارگری بارفروشان از جیب مصرف کنندگان

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره بار از تخلفات مکرر صنف بارفروشان گلایه کرد و گفت: هیچ مرجعی نمی تواند مانع تخلفات آشکار این صنف شود.

اسداله کارگر در گفتگو با خبرنگار بازار  اظهار کرد: یکی از مشکلات عمده فروشان و فروشندگان میوه و تره بار هزینه های کارگری است که از سوی بارفروشان به آنها تحمیل می شود.

وی افزود: بارفروشان به ازای خرید هر کیلو میوه ۱۰۰ تومان در محاسبه قیمت افزایش می دهند که از این افزایش هزینه به عنوان دستمزد کارگر یاد می کنند که خریدار به اجبار باید آن را بپردازد و این در حالیست که پرداخت حقوق کارگران میدان بارفروشان به عهده همان کارفرماست و نباید آن را به خریدار عمده و خرده فروش میوه تحمیل کند.

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره بار تصریح کرد: یکی دیگر از دلایلی که موجب گرانی میوه در واحدهای صنفی می شود عدم اجرای قانون خالص فروشی است که از سوی بارفروشان رعایت نمی شود.

کارگر خاطرنشان کرد: طبق قانون نباید وزن کارتن و یا جعبه روی قیمت میوه محاسبه شود اما بارفروشان قانون خالص فروشی را رعایت نمی کنند و همین امر موجب می شود که قیمت میوه و تره بار در واحدهای صنفی گرانتر از حد معمول شود واین درحالیست که صاحبان واحدهای صنفی میزان سود خود را برحسب قانون بین ۱۰ تا ۳۵ درصد محاسبه کرده و عرضه می کنند.

کد خبر: ۱۵٬۴۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha