۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۰
ویژگی‌های برنامه‌های ۴ ساله پیشرفت تعیین شد؛ از مسئله محور بودن تا انطباق با برنامه راهبردی
رئیس کمیته اصلاح ساختار بودجه مجلس تشریح کرد

ویژگی‌های برنامه‌های ۴ ساله پیشرفت تعیین شد؛ از مسئله محور بودن تا انطباق با برنامه راهبردی

زنگنه، رئیس کمیته اصلاح ساختار بودجه از تعیین ویژگی‌های برنامه‌های ۴ ساله پیشرفت در کمیته متبوعش خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، محسن زنگنه در تشریح نشست کمیته اصلاح ساختار بودجه، گفت: در این جلسه سطح دوم برنامه‌ریزی در کشور بررسی شد؛ براساس مصوب کمیته مقرر شد برنامه پیشرفت چهارساله باشد تا مشکلاتی که در برنامه‌های ۵ ساله و عدم انطباق آن با عمر دولت‌ها ایجاد می‌شود، رفع شود.

نماینده مردم تربت حیدریه، مه ولات و زاوه در مجلس شورای اسلامی افزود: براساس مصوبه کمیته، دولت مکلف شد برنامه پیشرفت را به صورت ۴ ساله و حداکثر ۶ ماه- ممکن است این عدد تغییر کند- پس از رسمیت یافتن، برای تصویب به مجلس ارائه کند.

وی با بیان اینکه براساس مصوبه دیگر کمیته ویژگی‌های برنامه‌های پیشرفت تعیین شد در تشریح این مولفه‌ها، اضافه کرد: مسئله محور بودن، انطباق با برنامه راهبردی، سیاست‌های ابلاغی و اسناد بالادستی، از جمله این ویژگی‌ها است. همچنین برنامه باید دارای شاخص باشد و قابلیت اندازه‌گیری داشته باشد. در برنامه پیشرفت بایستی منابع مالی، انسانی و سایر منابع غیرمالی ذکر شود و جدول مصارف و منابع به صورت سالانه آورده شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه دولت نمی‌تواند برخلاف برنامه راهبردی و پیشرفت سیاستی را اتخاذ کند، ادامه داد: برنامه دولت‌ها باید مبتنی بر برنامه ۲۰ ساله راهبردی باشد، چنانچه یک دولت در میانه اجرای برنامه پیشرفت، فعالیت خود را شروع کند و برنامه آن با برنامه‌های پیشرفت منطبق نباشد، باید اصلاحیه‌ای در قالب لایحه به مجلس ارائه کند.

رئیس کمیته اصلاح ساختار بودجه تصریح کرد: تلاش کردیم بین برنامه‌های سالانه و برنامه‌هایی که دولت‌ها در دستور کار قرار می‌دهند، با برنامه راهبردی و اسناد بالادستی ارتباط وجود داشته باشد؛ دولت‌ها اجازه ندارند به تشخیص خود اولویتی برای کشور انتخاب کنند با تحقق این مهم انضباط مناسبی در حوزه برنامه‌ریزی در کشور ایجاد می‌شود.

کد خبر: ۱۵۴٬۰۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha