۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۲
افزایش ۱۱۰ درصدی تولید در فازهای ۲۰ و ۲۱ مجتمع گاز پارس جنوبی
در سال ۹۹ محقق می‌شود؛

افزایش ۱۱۰ درصدی تولید در فازهای ۲۰ و ۲۱ مجتمع گاز پارس جنوبی

بوشهر - فازهای ۲۰ و ۲۱ مجتمع گاز پارس جنوبی در حال حاضر روند افزایش تولید و راه‌اندازی و تکمیل تمام واحدهای خود را به خوبی پشت سر می‌گذارد و در سال جاری افزایش تولید چشمگیری را شاهد خواهد بود.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی، مدیر پالایشگاه هشتم پارس جنوبی گفت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های سال جدید پالایشگاه هشتم در راستای تحقق جهش تولید، افزایش ظرفیت تولید ۱۱۰ درصدی با استفاده از منابع گازی سایر منابع و مبادی است که برنامه‌ریزی های لازم در این خصوص انجام شده و در نیمه دوم سال جاری محقق خواهد شد.

هادی چابوک گفت: میزان شاخص قابلیت اطمینان پالایشگاه در سال ۱۳۹۸ عدد ۶۵.۹۹ بوده که نسبت به عدد ۴۹.۹۹ سال ۹۷ با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته بهبود قابل توجه داشته است. رسیدن به این شاخص در حالیست که پالایشگاه هنوز به طور کامل راه‌اندازی نشده است.

وی گفت: در خصوص سایر شاخص‌های حوزه تولید نیز با اقدامات و برنامه‌ریزی‌های انجام شده طی سال ۹۸ هدف‌های مورد نظر حاصل شده و به منظور ادامه روند بهبود تدوین برنامه‌های سال ۹۹ در دست انجام است.

چابوک مهمترین شاخص عملکردی پالایشگاه هشتم در سال گذشته را تحقق ۱۰۰ درصد برنامه در افزایش قابلیت اطمینان عنوان کرد و گفت: این امر منجر به حفظ تولید پایدار در طول سال شده است و شاخص تحقق تولید محصولات نیز به بیش از ۹۷ درصد رسیده است.

وی با بیان اینکه پالایشگاه هشتم به تازگی راه‌اندازی شده است، اظهار داشت: هنوز برخی از واحدهای عملیاتی یا تجهیزات داخل فازهای ۲۰ و۲۱ راه‌اندازی نشده است و در همین راستا تلاش می‌شود، به‌منظور افزایش شاخص در دسترس‌پذیری (Availability) ، تجهیزات حیاتی باقیمانده در اسرع وقت راه‌اندازی شوند و در مدار تولید قرار گیرند.

کد خبر: ۱۵٬۴۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha