۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۶
بازار از زیان ۱۹۸ میلیارد تومانی آذین سایپا پرده برداشت
پشت پرده نوسان منفی نماد خاذین

بازار از زیان ۱۹۸ میلیارد تومانی آذین سایپا پرده برداشت

نماد خاذین در حالی در گزارش ۱۲ ماهه زیان ۱۹۸ میلیاردی شناسایی کرده که تولیدش نسبت به سال گذشته دو برابر شده و در لیست واگذاری های سایپاست.

بازار؛ گروه بورس: گزارش ۱۲ ماهه سهم سایپا آذین با نماد خاذین نشان می دهد که این شرکت در ۱۲ ماهه امسال حدود ۱۹۸ میلیارد تومان زیان ساخته و به ازای هر سهم ۲۸ تومان به سهامداران زیان وارد کرده است، در حالی که آمار تولید این شرکت نشان می دهد که نسبت به سال گذشته رشد تولید ۹۲ درصدی داشته و در مقابل ۹۸ درصد به هزینه تمام شده اضافه کرده است که بخش عمده ای از این هزینه ها در نتیجه بالا رفتن هزینه های اداری و ... بوده است.

این نماد در حالی ۱۹۸ میلیارد تومان زیان ساخته که سال گذشته به ازای هر سهم سودی ۱۷ تومان سود داشته است و از طرف دیگر قیمت کنونی آن هم سطح با قیمت زمستان سال ۹۸ بوده و حتی افزایش سرمایه حدود ۷۰ درصدی هم نتوانسته باعث شود زیان سهامداران جبران شود.

نماد خاذین در حالی در کف قیمت نوسان منفی دارد که جزو نمادهای تودلی سایپا محسوب می شود و حتی در هفته های گذشته خبرها حکایت از این داشت که شرکت کروز یکی از مشتریان خرید این شرکت در زمان واگذاری است، حالا به نظر می رسد دست های پشت پرده ای برای نوسان منفی و حتی گزارش های منفی ۱۲ ماهه خاذین وجود دارد.

خاذین در حالی در سه ماهه بازدهی ۱۷ درصدی ثبت کرده که شاخص کل بورس بیش از این میزان رشد داشته و از طرف دیگر این نماد هنوز ۳۵ درصد در یکساله بازدهی منفی داشته در حالی که بیشتر قطعه سازی ها در بازدهی مثبت قرار دارند.

کد خبر: ۱۵۳٬۹۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha