۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۵
دام های مولد کم بازده دامداران خریداری شود
مدیرعامل اتحادیه دامداران خراسان جنوبی:

دام های مولد کم بازده دامداران خریداری شود

بیرجند- غریبی، مدیرعامل اتحادیه دامداران خراسان جنوبی با اشاره به مشکلات واحدهای دامپروری در استان گفت: دولت برای خرید دام های مولد کم بازده دامداران ورود کند.

جواد غریبی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه در حوزه دام مشکل افزایش قیمت نهاده ها است، اظهارکرد: نهاده های بازارگاه حدود 5 برابر افزایش داشته و این تاثیر بر نهاده های تولید داخل از جمله یونجه و کاه گذاشته است.

وی با بیان اینکه در فصل برداشت جو هستیم و جو داخلی بالاتر از قیمت گندم است؛ گفت: قیمت جو داخلی حدود 12 تا 13 هزار تومان معامله می شود و این هم برای بخش دامپروری و هم امنیت غذایی استان خطرناک است.

مدیرعامل اتحادیه دامداران خراسان جنوبی با بیان اینکه همیشه قیمت جو کمتر از گندم بوده اما اکنون رقم بالاتر رفته است، تصریح کرد: کشاورزی که خودش دام دارد اگر تولید گندم داشته باشد نمی آید گندم خود را 11 هزار و 500 تومان بفروشد و بعد جو را با کیلویی 13 هزار تومان بخرد.

وی با بیان اینکه مازاد دام در واحدهای دامپروری را داریم، عنوان کرد: به مسئولان پیشنهاد داده ایم که 30 درصد دام های مولد کم بازده را دولت خریداری کند.

غریبی با بیان اینکه تسهیلاتی که به دامدار ارائه می شود از نظر ما سرکاری است، گفت: به عنوان مثال برای یک واحد پروار بندی 200 راسی 40 میلیون تومان دامدار کارت می دهند اگر این تعداد دام روزی نیم کیلو کاه بخورد 40 تن کاه می خواهد که 240 میلیون تومان مصرف کاه می شود این چه دردی از دامدار را دوا می کند؟

مدیرعامل اتحادیه دامداران خراسان جنوبی با اذعان به اینکه قرار بود بدهی ها فریز و معوق شود اما محقق نشده است، تصریح کرد: وضعیت دامپروری در استان بحرانی است.

کد خبر: ۱۵۳٬۹۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha