۱۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۳
راه اندازی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری شیلات با هدف تامین نقدینگی و حمایت از زنجیره‌ها
دبیر کل اتحادیه تولید و تجارت آبزیان ایران خبر داد

راه اندازی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری شیلات با هدف تامین نقدینگی و حمایت از زنجیره‌ها

خدایی دبیر کل اتحادیه تولید و تجارت آبزیان ایران با بیان اینکه به زودی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری شیلات راه اندازی می شود گفت: هدف از تشکیل این صندوق تامین نقدینگی و حمایت از زنجیره ها است.

بازار؛ گروه کشاورزی: علی اکبر خدایی دبیر کل اتحادیه تولید و تجارت آبزیان ایران در گفتگو با خبرنگار بازار خبر از تشکیل صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری شیلات کشور طی ماه ها آینده داد و گفت: حدود ۲ دهه است که قرار است این صندوق تشکیل شود اما متاسفانه به دلیل یکسری کارشکنی ها هیچ وقت تشکیل نشد و خوشبختانه این مساله به نوعی برطرف شد و الان فعالان واقعی دور هم جمع شده اند تا این صندوق تشکیل گردد.

صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری شیلات کشور امکانی است برای اینکه ضمن تزریق نقدینگی در رابطه با توسعه سرمایه گذاری در زیربخش شیلات هدایتگری و همچنین سیاست گذاری کند

تزریق نقدینگی و سیاستگذاری جهت توسعه سرمایه گذاری در زیر بخش شیلات از اهداف تشکیل صندوق است
خدایی با اشاره به اینکه صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری شیلات زیر نظر صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی کشور است، افزود: ۵۱ درصد سهام صندوق ها مربوط به بخش خصوصی و ۴۹ درصد سهم دولت است.

وی در پاسخ به این سوال که تشکیل شدن چنین صندوقی با چه اهدافی صورت می گیرد نیز اظهار داشت: این صندوق امکانی است برای اینکه ضمن تزریق نقدینگی در رابطه با توسعه سرمایه گذاری در زیربخش شیلات، هدایتگری و همچنین سیاست گذاری کند.

خدایی در خصوص اعضای تشکیل دهنده صندوق نیز گفت: در واقع اعضای تشکیل دهنده این صندوق شامل چهار اتحادیه است که عبارتند از اتحادیه تولید و تجارت آبزیان، دو اتحادیه ماهیان سردآبی و تعاونی های پرورش ماهی گرم آبی و همچنین اتحادیه صیادی نیز در کنار ما است.

در صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری شیلات برای بخش صیادی ۵۰درصد، برای بخش آبزی پروری حدود ۳۰ درصد و برای صنایع شیلاتی نیز ۲۰ درصد در نظر گرفته شده است

با تشکیل صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری شیلات می توان به طور خاص از زنجیره ها حمایت کرد
وی در ادامه با بیان اینکه ۱۵ نفر اعضای هیات موسس هستند، عنوان کرد: توزیع سهام بین بخش های مختلف نیز به این صورت است که برای بخش صیادی ۵۰درصد، برای بخش آبزی پروری که شامل ماهیان سردآبی، گرمابی و ماهی در قفس است حدود ۳۰ درصد و برای صنایع شیلاتی مثل کارخانجات کنسرو، خوراک آبزیان و غیره است نیز ۲۰ درصد در نظر گرفته شده است.

دبیر کل اتحادیه تولید و تجارت آبزیان ایران خاطر نشان کرد: البته ما معتقدیم بخش صنعت می تواند سهم بیشتری داشته باشد با این وجود ما در اتحادیه تولید و تجارت موافقت کرده ایم و امیدواری به زودی این صندوق راه بیفتد تا بتوانیم کمک حال خوبی برای بحث های تامین نقدینگی و بخصوص حمایت از زنجیره های ارزش در این صنعت باشیم.

وی در پایان گفت: نهایتا تا دو ماه دیگر تشکیل این صندوق نهایی و اجرایی می شود.

کد خبر: ۱۵۳٬۹۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha