۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۲:۳۸
طلای جهانی به ۲۵۰۰ دلار می رسد| کاهش ارزش پول ملی آمریکا
کارشناس اقتصادی در گفتگو با «بازار»:

طلای جهانی به ۲۵۰۰ دلار می رسد| کاهش ارزش پول ملی آمریکا

شاه ویسی، اقتصاددان گفت: وقتی جو بایدن دولت را با انس طلا ۱۸۵۰ دلار تحویل گرفته است، به طور قطع با تورمی که بعد از جنگ روسیه و اکراین تجربه کرده انس را ۲۵۰۰ دلار تحویل می دهد.

بازار، گروه بورس: در حال حاضر نوسانات انس طلا در بازار جهانی در محدوده ای ۱۸۵۰ دلار است در حالی که در آغاز حمله اوکراین به روسیه مرز ۲۰۰۰ دلار را هم در نوردیده بود، به همین دلیل تحلیل های مختلفی درباره بازار طلا وجود دارد، هرچند تحلیل های قبلی که گفته می شد کف قیمت انس جهانی حدود ۱۶۰۰ تومان هست به طور کامل باطل شده و در شرایط کنونی کارشناسان نرخ های صعودی را هدف گذاری می کنند.
ساسان شاه ویسی اقتصاددان در گفتگو با «بازار» ضمن اشاره به اینکه «بایدن» انس طلا را ۲۵۰۰ دلار تحویل می دهد، گفت: ارزش پول ملی این کشور در حال سقوط است و تورم مزمنی هم به خاطر جنگ روسیه و اوکراین وارد آمریکا شده ادامه دار است به همین دلیل انس طلا در دولت باید به ۲۵۰۰ دلار هم می رسد.

او با تاکید بر اینکه دولت باید تنها به دنبال تسلط بر بازار انرژی غرب اروپا است، اظهار کرد: اگر آمریکا نتواند تورم خود را مهار کند و اقتصاد کشورش همچنان رکودی باشد، به طور قطع ارزش دلار باز هم افت خواهد کرد و این مساله می تواند به رشد انس جهانی طلا دامن بزند.

شاه ویسی افزود: در حال حاضر بازار طلای ایران هم علاوه بر اینکه تحت تاثیر انس جهانی طلا هست متاثر از روند صعودی قیمت دلار به قیمت های بالایی رسیده است.

این کارشناس اقتصادی با تاکید بر اینکه قیمت کامودیتی ها در بازار جهانی روندی صعودی دارند ادامه داد: از طرف دیگر وضعیت اقتصاد کشورهای توسعه در مقطع کنونی حکایت از تورم بالایی نسبت به سال های قبل دارد به همین دلیل پیش بینی می شود که امسال بازار جهانی با رونق همراه نباشد. به همین دلیل اثری که این فعل و انفعالات بر بازار انس طلا می گذارد باعث می شود تا قیمت انس همچنان صعودی بماند.

کد خبر: ۱۵۳٬۸۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha