۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۳
ارزش گندم‌های خریداری شده در کشور بیش از ۲ و نیم برابر شد

ارزش گندم‌های خریداری شده در کشور بیش از ۲ و نیم برابر شد

ارزش گندم‌های خریداری شده از کشاورزان از ابتدای امسال، با بیش از ۲ و نیم برابر افزایش، به ۲۳ هزار و ۷۴۵ میلیارد و ۶۴۲ میلیون تومان ‌رسید.

به گزارش بازار به نقل از شرکت بازرگانی دولتی ایران، خرید تضمینی گندم کشور از چهارم فروردین ماه سال جاری در استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان و خوزستان آغاز شد و به تدریج ۱۳ استان دیگر نیز تاکنون وارد عملیات خرید این محصول راهبردی شده‌اند.

بر اساس این گزارش، امسال هر کیلوگرم گندم از گندمکاران، با بیش از دو برابر افزایش نسبت به سال گذشته، ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان خریداری می‌شود که به این ترتیب، گندم‌های خریداری شده از ابتدای سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته، بیش از ۲ و نیم برابر و به عبارتی ۱۷۲ درصد افزایش یافته است.

همچنین خرید تضمینی این محصول استراتژیک از آغاز سال جدید از نظر وزن نیز با ۵۱۰ هزار تن افزایش نسبت به بازه زمانی مشابه سال قبل، از یک میلیون و ۷۳۶ هزار تن به دو میلیون و ۲۴۶ هزار تن رسیده است.

گفتنی است؛ در حال حاضر خرید گندم در ۱۶ استان کشور در جریان است و گندمکاران، ۳۴۰ هزار محموله از محصولات تولیدی خود را به مراکز خرید تضمینی گندم در استان‌های مذکور تحویل داده‌اند.

کد خبر: ۱۵۳٬۸۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha