۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۶
تشکیل ۱۴ انجمن تخصصی صنایع همگن در استانها
رئیس کمیسیون نظارت بر تشکل های صنعتی و معدنی خبر داد

تشکیل ۱۴ انجمن تخصصی صنایع همگن در استانها

زرندی، معاون طرح و برنامه و رئیس کمیسیون اصلی نظارت بر تاسیس و فعالیت تشکل های صنعتی و معدنی گفت: در سال گذشته با تشکیل ۱۴ انجمن تخصصی صنایع همگن در استان های مختلف کشور موافقت شد.

به گزارش بازار به نقل از شاتا، سعید زرندی افزود: این انجمن ها در استان های آذربایجان شرقی، تهران، قم، چهارمحال و بختیاری، سیستان و بلوچستان و کرمان در زمینه های مختلف صنعتی و معدنی فعالیت خود را آغاز کردند.

وی گفت: کمیسیون اصلی نظارت بر تاسیس و فعالیت تشکل های صنعتی و معدنی، بیش از ۲۰ سال پیش در وزارت صنایع و معادن وقت بر اساس قوانین و مقرارات مربوطه شروع به فعالیت کرد.

معاون طرح و برنامه افزود: از سال گذشته، فعالیت این کمیسیون با جدیت بیشتری دنبال شد و جلسات منظمی را برگزار و تصمیمات مهم و عملیاتی را اتخاذ کرد.

زرندی گفت: در سال گذشته ۱۵ نشست با انجمن های تخصصی بخش صنعت و معدن نیز برگزار و در بسیاری از موضوعات مهم وزارتخانه با این انجمن ها هم اندیشی و مشورت شد.

رئیس کمیسیون اصلی نظارت بر تاسیس و فعالیت تشکل های صنعتی و معدنی تصریح کرد: در سال گذشته اقدام بسیار مهمی در تفویض اختیار برخی از وظایف وزارتخانه به بخش خصوصی اتفاق افتاد.

زرندی توضیح داد: در این تفویض که با همراهی و حمایت قاطع وزیر صنعت، معدن و تجارت همراه بود، ۷ مورد از موضوعات قابل واگذاری وزارتخانه به عنوان قدم اول به خانه های صنعت و معدن استانها تفویض شد.

وی گفت: اجرایی شدن تفویض در ۱۴ استان در سال گذشته محقق شد و در تلاش هستیم در سال جاری نیز باقی استانها بتوانند این حرکت را اجرایی نمایند.

معاون طرح و برنامه و رئیس کمیسیون اصلی نظارت بر تاسیس و فعالیت تشکل های صنعتی و معدنی تاکید کرد: به دنبال آن هستیم موضوعات بیشتری از فعالیت های وزارتخانه را به تشکل های بخش خصوص واگذار کنیم و البته بخش خصوصی نیز در این راستا باید کمک کند تا این اتفاق به بهترین شکل پیش برود.

زرندی گفت: سیاست وزارتخانه کاهش تصدی گیری در بخش تولید و تجارت است و امید داریم بتوانیم از ظرفیت تشکل های صنعتی و معدنی بهره ببریم.

معاون طرح و برنامه تاکید کرد: بدون داشتن انجمن ها و تشکل های قوی بخش خصوصی، اقتصاد کشور شکوفا نخواهد شد و باید درهمه سیاست گذاری ها و برنامه ریزی ها حضور پر رنگ و تاثیر گذار داشته باشند.

وی گفت: در همه برنامه ها و اقدامات مهمی که وزارتخانه در پیش دارد از نظرات انجمن ها و تشکل ها استفاده می کند و آن را لحاظ می نماید.

زرندی در پایان گفت: معتقدم همانطور که انحصار در دولت بد است انحصار در بخش خصوصی و تشکل ها بدتر است، لذا باید زمینه فعالیت انجمن ها و تشکل های مختلف در کشور فراهم شود و تجربه دیگر کشورها هم این را نشان می دهد.

کد خبر: ۱۵٬۳۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha