۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۷
تورم تولیدکننده در گاوداری‌های صنعتی به ۵۹ درصد رسید
مرکز آمار ایران اعلام کرد

تورم تولیدکننده در گاوداری‌های صنعتی به ۵۹ درصد رسید

بر اساس گزارش مرکز آمار ایران نرخ تورم تولیدکننده گاوداری‌های صنعتی کشور در سال گذشته ۵۹ درصد نسبت به سال ۹۹ افزایش داشته که در این میان گاو حذفی شیری با ۶۸.۴ درصد بیشترین نرخ تورم را تجربه کرده است.

به گزارش بازار، شاخص قیمت تولیدکننده محصولات گاوداری‌های صنعتی کشور در سال ١٤٠٠ به عدد ٤٨٥.٩ رسیده است که نسبت به سال قبل ٥٩ درصد افزایش داشته است. بیشترین افزایش شاخص محصولات گاوداری‌های صنعتی کشور در این سال نسبت به سال قبل مربوط به «گاو حذفی شیری» با ٦٨.٤ درصد و کمترین افزایش مربوط به «گوساله نر زیر چهار ماه» با ٢٤.٢ درصد بوده است.

در تمامی فصول شاخص قیمت تولید کننده گاوداری های صنعتی نسبت به فصل مشابه سال قبل با افزایش رو به رو بوده و بیشترین افزایش شاخص نسبت به فصل مشابه سال قبل مربوط به فصل تابستان با ٨٢.٤ درصد و کمترین آن مربوط به فصل زمستان با ٣٩.٧ درصد بوده است. شاخص گاوداری های صنعتی نسبت به فصل قبل نیز برای تمام فصل ها، با افزایش همراه بوده است و بیشترین افزایش نسبت به فصل قبل در فصل تابستان با ٢١.٢ درصد و کمترین افزایش نسبت به فصل قبل در فصل زمستان با ٣.٢ درصد بوده است.

در سال ١٤٠٠ شاخص قیمت تولیدکننده محصولات گاوداری‌های صنعتی نسبت به سال قبل در همه استان ها با افزایش رو به رو روبه‌رو بوده است. به طوری که بیشترین نرخ تورم در این سال نسبت به سال قبل مربوط به استان‌های گیلان و تهران به ترتیب با ٧٧.٢ و ٧١.٤ درصد و کمترین نرخ تورم مربوط به استان‌های سیستان و بلوچستان و بوشهر به ترتیب با ٢٣.١ و ٣٠.٥ درصد بوده است.

در فصل بهار سال ١٤٠٠ شاخص قیمت تولیدکننده محصولات گاوداری‌های صنعتی کشور به عدد ٤٠٦ رسید که نرخ تورم فصلی آن ٦.٨ درصد، نرخ تورم نقطه‌به نقطه ٧٦ درصد و نرخ تورم سالانه نیز ٥١.٨ افزایش داشته است. در این فصل بیشترین افزایش شاخص نسبت به فصل قبل مربوط به «گاو نر داشتی» با ١٩.٦ درصد و کمترین افزایش مربوط به «شیر» با ٤درصد بوده است.

در فصل تابستان سال ١٤٠٠ نیز شاخص قیمت تولیدکننده در این بخش به عدد ٤٩٢.٢ رسیده است که نرخ تورم فصلی آن ٢١.٢ درصد، تورم نقطه به نقطه ٨٢.٤ درصد و تورم سالانه نیز ٦٩.٣ درصد افزایش داشته است. در این فصل بیشترین افزایش شاخص نسبت به فصل قبل مربوط به «شیر» با ٢٦.٧ درصد و کمترین افزایش مربوط به «گوساله نر زیرچهارماه» با ٣.٨ درصد بوده است.

در فصل پاییز سال قبل هم شاخص قیمت تولیدکننده محصولات گاوداری‌های صنعتی به عدد ٥١٤.٥ رسید که بر این اساس نرخ تورم فصلی آن ٤.٥ درصد، تورم نقطه‌به‌نقطه ٥٠.٤ درصد و نرخ تورم سالانه نیز ٦٧.٩ درصد افزایش داشته است. در این فصل بیشترین افزایش شاخص نسبت به فصل قبل مربوط به «کود» با ۱۵ درصد و کمترین افزایش شاخص مربوط به «گاو تلیسه» با ٠.١ درصد بوده است.

در زمستان گذشته هم شاخص قیمت تولیدکننده محصولات گاوداری‌های صنعتی کشور به عدد ٥٣١ رسیده است که تورم فصلی آن ٣.٢ درصد، تورم نقطه به نقطه ٣٩.٧ درصد و تورم سالانه نیز ٥٩ درصد افزایش داشته است. در این فصل بیشترین افزایش شاخص نسبت به فصل قبل مربوط به «گاو نر داشتی» با ٩.٥ درصد و کمترین افزایش شاخص مربوط به «شیر» با ١.٤ درصد بوده است.

کد خبر: ۱۵۳٬۷۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha