۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۶
قرارداد شرکت پشتیبانی با مرغداران یکسویه است
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس:

قرارداد شرکت پشتیبانی با مرغداران یکسویه است

محمودزاده، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: قرارداد شرکت پشتیبانی امور دام با مرغداران یک طرفه است و در قراردادها قیمت خرید مرغ مشخص نیست.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، جلال محمودزاده عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، در خصوص وضعیت خرید مرغ از سوی شرکت پشتیبانی امور دام و تامین نقدینگی مرغداران، گفت: در نشست‌های کمیسیون با حضور وزیر جهاد کشاورزی بارها اعلام کرده‌ایم که تولید با شعار و وعده تداوم پیدا نمی‌کند و در حال حاضر مرغدارانی که اقدام به جوجه ریزی کرده‌اند توان تامین منابع مالی مورد نیاز به منظور تهیه نهاده‌ها را ندارند و بانک کشاورزی نیز تا کنون تسهیلاتی به آنها پرداخت نکرده است.

نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه درحال حاضر مرغداری‌های ۲۰ هزار قطعه‌ای برای هر دوره فعالیت خود به ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز دارند، عنوان کرد: مرغداران از نقدینگی کافی برخوردار نیستند و در عین حال قیمت نهاده‌ها چندین برابر شده است، شرکت پشتیبانی امور دام نیز قرارداد خرید مناسبی با این تولیدکنندگان منعقد نمی‌کند.

وی با اشاره به اینکه شرکت پشتیبانی امور دام بدون لحاظ قیمت محصول خریداری شده اقدام به انعقاد قرارداد با مرغداران می‌کند، ادامه داد: مرغداران برای محاسبه صرفه اقتصادی تولید خود باید از نرخ محصول نهایی اطلاع داشته باشند. عدم این اطلاع باعث معدوم سازی جوجه‌های یک روزه شده است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قرارداد شرکت پشتیبانی امور دام با مرغداران یک طرفه است و در قراردادها قیمت خرید مرغ مشخص نیست، تصریح کرد: تولید هرکیلوگرم مرغ در حال حاضر برای مرغداران حدود ۵۷ هزار تومان تمام می‌شود.

کد خبر: ۱۵۳٬۷۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha