۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۰
لوله‌گذاری دریایی طرح‌های گازی پارس جنوبی پایان یافت

لوله‌گذاری دریایی طرح‌های گازی پارس جنوبی پایان یافت

بوشهر - مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس از تکمیل پروژه‌های لوله‌گذاری دریایی طرح‌های گازی پارس جنوبی خبر داد و گفت: در حال حاضر کل خطوط لوله و اتصالات فازهای باقیمانده پارس جنوبی نصب شده و امسال به طور کامل به بهره برداری می رسند.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی شرکت نفت و گاز پارس، محمد مشکین‌فام با اشاره به اینکه بخش خطوط لوله دریایی در پارس جنوبی شامل خطوط اصلی و میانی سکوها، تکمیل‌کننده زنجیره تولید تا فرآوری گاز ترش به شمار می‌روند گفت: امسال خطوط لوله‌گذاری شده دریایی مرحله دوم فازهای ١٣، ١٤ و٢٢ تا ٢٤ پارس جنوبی با ارسال گاز به پالایشگاه‌های خشکی به بهره‌برداری می‌رسند.

مشکین‌فام به پایان عملیات راه اندازی خط لوله ۳۲ اینچ سکوی ۱۴B اشاره کرد و یادآور شد: این خط لوله چهارشنبه هفته گذشته با تولیدی شدن سکوی یاد شده به بهره‌برداری رسید.

وی با بیان اینکه ۲ سکوی باقیمانده در یارد شرکت صدرا طبق برنامه تا پایان امسال بارگیری، نصب و راه‌اندازی می‌شوند، تصریح کرد: آخرین سکوی فاز ۱۴ پارس جنوبی که شنبه همین هفته بارگیری شد، به‌زودی به موقعیت بلوک مخزنی این طرح منتقل می‌شود.

مشکین‌فام با اشاره به تکمیل خط لوله اتصال این سکو به سکوی اصلی ۱۴ B اظهار کرد: فعالیت‌های راه‌اندازی خط لوله میانی این دو سکو نیز با نصب سکوی ۱۴D پایان می‌یابد و پس از تست‌های راه‌اندازی در مدار تولید قرار می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس درباره زمان نصب دو سکوی اصلی ۱۳A و سکوی اقماری ۱۳C پس از نصب سکوی ۱۴D گفت: این دو عرشه آخرین تاسیسات موجود در یارد صدرا هستند و پس از نصب یک سری قطعات جزیی که کار انتقال آن‌ها به یارد در حال انجام است، عملیات بارگیری و انتقال آن‌ها به موقعیت فراساحل فاز ۱۳ آغاز می‌شود.

مشکین‌فام با یادآوری تکمیل بخش خطوط لوله طرح توسعه فازهای ۲۲ تا۲۴ پارس جنوبی و ادامه فعالیت‌های راه‌اندازی دو سکوی ۲۳و ۲۴B این طرح که هم‌اکنون در دریا جریان دارد گفت: همزمان با راه‌اندازی سکوها، خطوط لوله این دو سازه نیز عملیاتی شده و در مدار تولید قرار می‌گیرند.

کد خبر: ۱٬۵۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha