۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۳
رعایت استاندارد اجباری شرط لازم برای صدور مجوز تولید لوازم خانگی
دبیر کل انجمن صنایع لوازم خانگی اعلام کرد

رعایت استاندارد اجباری شرط لازم برای صدور مجوز تولید لوازم خانگی

دبیر کل انجمن صنایع لوازم خانگی، تولیدات لوازم خانگی برقی را مشمول دریافت استاندارد اجباری دانست و گفت: تا زمانیکه این لوازم استاندارد ملی را دریافت نکنند مجاز به تولید و عرضه نیستند.

به گزارش بازار، عباس هاشمی در ارتباط با رسانه ملی افزود: ۷ یا ۸ تولیدکننده در کشور وجود دارد که ظرفیت تولید هر کدام متفاوت است با توجه به اینکه برای تولید اسپلیت سرمایه در گردش قابل توجهی نیاز است تعدادی از این واحدها با توجه به توان مالیشان، تولیدات محدودی دارند.

وی ادامه داد: اخیراً با توجه به کمبود تولید این کالا و با توجه به نیاز سالانه این محصول در کشور، طرح‌های توسعه‌ای خوبی اجرا شده است.

هاشمی گفت: ۷ تا ۸ تولید کننده فعال کشور، هم اکنون حدود ۲۱۰ تا ۲۲۰ هزار دستگاه اسپیلت در سال تولید می‌کنند که امیدوارم این میزان تولید امسال به ۳۰۰هزار دستگاه برسد تا بتواند نیاز کشور را تامین کند.

وی در خصوص موضوع جایگزینی کولر گازی با کولر آبی افزود: کولر آبی به شکل تبخیری کار می‌کند یعنی حتماً باید آب روی پوشال‌ها ریخته شود و در اثر عبور هوای خشک از بیرون، آب بخار خواهد شد و روش دیگری هم وجود ندارد بنابراین درخواست ما از دولت، کاهش تعرفه برق مصرفی کولر گازی است تا برای مصرف کنندگان نوعی مشوق ایجاد شود تا کولرهای آبی را با کولرهای گازی جایگزین کنند.

هاشمی گفت: با توجه به اینکه کشورمان به لحاظ جغرافیایی در اقلیم کم بارش قرار دارد، استفاده نادرست مصرف کنندگان کشور از کولر آبی، کمبود آب ایجاد می‌کند ضمن اینکه آب را نمی‌توان تولید کرد بنابراین باید آب را بهینه استفاده کنیم. از این رو تغییر الگوی مصرف به سمت کولرهای گازی که مصرف انرژی آن‌ها برق است اجتناب ناپذیر است، زیرا برق را با استفاده از سلول‌های خورشیدی و ایجاد مزارع خورشیدی می‌توان تولید کرد که برای آب اینگونه نیست.

دبیر کل انجمن صنایع لوازم خانگی، تولیدات لوازم خانگی برقی افزود: همچنین واحدهای تولیدی باید قطعات ساخت اسپیلت را در داخل تولید کنندبه طور نمونه الکتروموتور سازهایی در کشور داریم که انواع الکتروموتورها را تولید می‌کنند تنها دغدغه شان این است که موتورهای قابل استفاده در اسپلیت‌ها به تعداد تولید اقتصادی برسد در این صورت، الکتروموتور سازها می‌توانند این نوع موتورها را هم به صورت اقتصادی تولید کنند و گریزی هم از این رویکرد نیست

کد خبر: ۱۵۳٬۶۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • محمد IR ۲۲:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
      0 0
      شما وسایل تست استاندارد ندارید چطور دارید نظر می دهید