۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۰:۳۱
افزایش قیمت جفت ارز EUR/GBP در بازار فارکس| اهداف بعدی روی کدام نقاط قرار دارند؟
تحلیل بازار فارکس؛

افزایش قیمت جفت ارز EUR/GBP در بازار فارکس| اهداف بعدی روی کدام نقاط قرار دارند؟

جفت ارز EUR/GBP موفق شد در روز دوشنبه برخی از خریداران را در نزدیکی منطقه ۰.۸۴۸۵ جذب بازار خود نموده و نهایتا، زیان اندک ثبت شده برای سرمایه گذاران در روز جمعه را معکوس کرد.

به گزارش بازار، جفت ارز EUR/GBP موفق شد در اولین روز از هفته جدید (دوشنبه به وقت اروپا) برخی از خریداران را در نزدیکی منطقه ۰.۸۴۸۵ جذب بازار خود نموده و نهایتا، زیان اندک ثبت شده برای سرمایه گذاران در روز جمعه را معکوس کرد. این جفت ارز نهایتا قیمت پیشنهادی روزانه خود را در اوایل جلسه اروپا حفظ کرده و آخرین بار در نزدیکی بالاترین سطح روزانه یعنی حدود ۰.۸۵۱۵ معامله شد.

جفت ارز EUR/GBP به حمایت از اظهارات جنگ طلبانه اخیر سیاست گذاران بانک مرکزی اروپا ادامه داده و افزایش نرخ آن، واکنشی به افزایش احتمالی نرخ بهره در ماه جولای توسط این بانک محسوب می شود.

از سوی دیگر، بن بست بریتانیا و اتحادیه اروپا بر سر پروتکل ایرلند شمالی به عنوان یک باد مخالف برای پوند انگلیس عمل کرد و موجب حمایت EUR/GBP شد.

با این حال، خبرهای مربوط به افزایش نرخ بهره توسط بانک انگلستان، همراه با تعصب رایج فروش دلار آمریکا، استرلینگ را تقویت کرد و مانع از به ارمغان آوردن هرگونه سود بیشتر برای متقاطع EUR/GBP شد. همچنین به نظر می‌رسد سرمایه‌گذاران تمایلی به سرمایه گذاری پر ریسک در آستانه برگزاری نشست کلیدی اتحادیه اروپا که دوشنبه آغاز خواهد شد، از خود نشان نمی دهند.

از سوی دیگر، چشم معامله گران به ارقام تورم کالاهای مصرفی در آلمان که ممکن است بر قیمت یورو تأثیر گذاشته و انگیزه معناداری برای افزایش قیمت جفت ارز EUR/GBP ایجاد کند، دوخسته شده است.

لذا به علاقمندان جفت ارز EUR/GBP توصیه می شود پیش از تصمیم به ورود یا خروج از بازار، حتما نیم نگاهی به آمار اقتصادی آلمان داشته باشند تا بتوانند معاملات قوی تر و پر سود تری در بازار فارکس داشته باشند. در زیر، اهداف فمقاومت ها و حمایت های این جفت ارز ارائه شده است:

افزایش قیمت جفت ارز EUR/GBP در بازار فارکس| اهداف بعدی روی کدام نقاط قرار دارند؟

کد خبر: ۱۵۳٬۶۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha