۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۳
پیشرفت ۹۰ درصدی نصب کنتور هوشمند برق مشترکین بزرگ

پیشرفت ۹۰ درصدی نصب کنتور هوشمند برق مشترکین بزرگ

مدیرکل هوشمندسازی و فناوری نوین توانیر از پیشرفت ۹۰ درصدی نصب کنتور هوشمند برای مشترکین بزرگ خبر داد.

به گزارش بازار، هادی مدقق گفت: مرحله اول نصب کنتورهای هوشمند برای مشترکین بزرگ صنعتی، کشاورزی، اداری و تجاری بود که بیش از ۹۰ درصد پیشرفت داشته و تمامی مشترکین بالای ۳۰ کیلو وات ساعت که در اصطلاح دیماندی هستند مجهز به کنتور هوشمند شده اند.

وی بیان کرد: در حال حاضر، در مجموع، بیش از ۵۰ درصد مصرف، قابل روئیت است.

مدیرکل هوشمندسازی و فناوری نوین توانیر افزود: در بخش کشاورزی مشترکین زیر ۳۰ کیلو وات و تک فاز وجود دارند اما مشترکین چاه های کشاورزی سه فاز، بالای ۹۵ درصد مجهز به کنتور هوشمند شده اند و ۱۰۰ درصد مشترکین بالای ۳۰ کیلو وات ساعت، کنتور هوشمند دارند.

مدقق ضمن اشاره به تجهیز همه مشترکین صنعتی خطوط سه فاز بالای ۳۰ کیلو وات ساعت، به کنتور هوشمند، گفت: در بخش اداری حدود ۷۰ درصد کنتور هوشمند دارند که بقیه ادارات در اولویت اول نصب هستند.

وی همچنین در مورد نصب کنتورهای بخش خانگی، خاطر نشان کرد: در بخش خانگی از سال ۱۴۰۰ برای همه مشترکین جدید برق، کنتور هوشمند نصب شده است.

مدیرکل هوشمندسازی و فناوری نوین توانیر ادامه داد: خط تولید داخلی، به کنتور هوشمند تغییر پیدا کرده و طبق برنامه ریزی قرار است با اولویت پرمصرف های خانگی، کنتورهای مشترکین تعویض شود که تا پایان سال ۱۴۰۱ تعویض ۴میلیون و پانصد هزار کنتور در دستور کار است.

مدقق بیان داشت: در دولت سیزدهم برای همه مشترکین که تعداد ۲۰ میلیون مشترک هستند برنامه نصب کنتور هوشمند تدوین شده است.

کد خبر: ۱۵۳٬۶۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha