۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۰
۱۷ شغل در بخشهای مختلف با ایجاد یک شغل در بخش معدن
رئیس خانه معدن ایران مطرح کرد

۱۷ شغل در بخشهای مختلف با ایجاد یک شغل در بخش معدن

رئیس خانه معدن ایران گفت: ایجاد هر شغل در بخش معدن می‌تواند به اشتغال‌زایی برای ۱۷ نفر دیگر در سایر بخش‌ها بیانجامد که با قرار گرفتن در کنار بخش صنعت میسر می‌شود.

به گزارش بازار، محمدرضا بهرامن امروز نهم خرداد در دومین همایش و نمایشگاه صنعت معدن کاری ایران در محل هتل المپیک تهران افزود: امروز نقش ماشین سازان در بخش معدن و توسعه آن تعیین کننده است.

وی اضافه کرد: ایران با دارا بودن یک درصد جمعیت، یک درصد وسعت و در مقابل هفت درصد ذخایر معدنی جهان، یک کشور معدنی محسوب می‌شود و بر این اساس برای توسعه زیرساخت‌های آن باید سرمایه گذاری داشته باشیم.

بهرامن تاکید کرد: باید سیاست‌گذاری‌ها در کشور و در بخش معدن براساس ثروت های خدادادی بوده و حتی بتوانیم برنامه‌های ۵۰ ساله تعریف کنیم.

وی با اشاره به صنعت شن و ماسه که اساس توسعه ساخت و سازها و در نتیجه توسعه کشورها را تشکیل می‌دهد، گفت: بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ معدن شن و ماسه در کشور وجود دارد که می تواند در توسعه اقتصادی و صنعتی کشور تاثیرگذار باشد.

رئیس خانه معدن ایران افزود: استان تهران در موضوع معادن شن و ماسه به دلیل ساختار زمین شناسی خود بسیار غنی است و باید بتوانیم از این منابع در راستای توسعه کشور بهره ببریم نه اینکه به بهانه آلاینده بودن هر روز شاهد تعطیلی این معادن باشیم.

وی گفت: امروز اگر بخواهیم نیاز استان تهران به شن و ماسه را از سایر استان‌ها تأمین کنیم، ترافیک و آلودگی چند ده برابری به دنبال خواهد داشت.
بهرامن افزود: این صنعت که تا سال‌های گذشته در برخی تجهیزات و ملزومات خود به خارج از کشور وابسته بود، امروز در شرایطی قرار گرفته که توان تصاحب بازار کشورهای همسایه و اوراسیا را دارا است.

گفتنی است؛ دومین همایش و نمایشگاه صنعت معدن‌کاری ایران با محوریت نقش ماشین آلات خردایش و فرآوری در زنجیره معدنکاری، از امروز تا یازدهم خرداد ماه در محل هتل المپیک تهران برقرار است.

کد خبر: ۱۵۳٬۵۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha