۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۳
۲۵۰۰ دستگاه کمباین در گلستان وجود دارد
رئیس اداره فرآوری مکانیزه جهاد کشاورزی گلستان:

۲۵۰۰ دستگاه کمباین در گلستان وجود دارد

گرگان- برزنونی، رئیس اداره فرآوری مکانیزه جهاد کشاورزی گلستان گفت: دو هزار و ۵۰۰ دستگاه کمباین در گلستان وجود دارد که به منظور جلوگیری از ضایعات محصولات کشاورزی اخذ معاینه فنی الزامی است.

مریم برزنونی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: در گلستان دو هزار و ۸۰۰ کمباین داریم که هرساله در ابتدای اسفند ماه برنامه ریزی انجام می شود تا فرایند معاینه فنی برای آنها انجام شود.

رئیس اداره فرآوری مکانیزه جهاد کشاورزی گلستان خاطرنشان کرد: این ماشین آلات شاید یک تا سه بار نیاز به بازدید داشته باشند تا بتواند مجوز لازم را دریافت کنند.

برزنونی افزود: به منظور حفظ و صیانت از محصولات کشاورزی هر کمباین داری که معاینه فنی نگیرد، سوخت نیز به آن تعلق نخواهد کرد.

رئیس اداره فرآوری مکانیزه جهاد کشاورزی گلستان گفت: با توجه به زیاد بودن تعداد کمباین ها در گلستان، این ماشین آلات به ۱۴ استان دیگر فرستاده می شود تا در برداشت گندم، جو و کلزای دیگر استان ها مشارکت کنند.

وی افزود: استان گلستان ۵۰۰ هزار اراضی گندم، جو و کلزا دارد و این سطح در بازده زمانی کمتر از یک ماه برداشت می شود.

برزنونی در خاتمه یادآور شد: پیک و تراکم برداشت در استان گلستان بسیار زیاد است چرا که ۲۵۰ هزار از اراضی کشت دوم انجام می شود و کشاورران عجله دارند که بتوانند برداشت به موقع داشته باشند.

کد خبر: ۱۵۳٬۵۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha