۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۶
صعود طلا به محدوده ۱۸۶۰ دلار| آیا افزایش قیمت ادامه خواهد داشت؟
تحلیل بازار جهانی طلا؛

صعود طلا به محدوده ۱۸۶۰ دلار| آیا افزایش قیمت ادامه خواهد داشت؟

طلا در آغاز روز دوشنبه، موفق به جلب بازار سرمایه به سمت خود شده و به بالاترین قیمت روزانه جدید، بالای سطح ۱۸۶۰ دلار صعود کرد.

به گزارش بازار، طلا در آغاز روز دوشنبه، موفق به جلب بازار سرمایه به سمت خود شده و به بالاترین قیمت روزانه جدید، بالای سطح ۱۸۶۰ دلار در اوایل جلسه اروپا صعود کرد.

از سوی دیگر، شاخص دلار آمریکا نزدیک به پایین ترین سطح ماهانه سقوط کرد که به نوبه خود به عنوان یک عامل کلیدی برای ریزش یا افزایش قیمت طلا در بازار محسوب می شود. با ریزش شاخص دلار و تضعیف عملکرد آن در بازار فارکس، طلا موفق به ادامه روند صعودی خود شد.

با اینحال، کاهش میزان ریسک پذیری در بازار سرمایه منجر به دور ماندن گاوهای بازار از طلا بوده و همه منتظر انتشار گزارش ماه می توسط وزارت خزانه داری آمریکا و بانک مرکزی اروپا هستند تا بتوانند برای ورود به بازار طلا تصمیم تصمیم کم ریسک تری بگیرند.

اکنون بازارها انتظار دارند فدرال رزرو چرخه افزایش نرخ بهره را پس از دو افزایش ۵۰ واحدی در ماه های ژوئن و جولای متوقف کند. این موارد البته با انتشار اطلاعات مربوط به هزینه های مصرف شخصی ایالات متحده (PCE) در ماه آوریل در روز جمعه مجدداً تأیید شد که نشان می دهد فشارهای تورمی در ایالات متحده ممکن است کاهش یابد.

جدا از این نوضوع، افت اخیر بازده اوراق قرضه خزانه داری ایالات متحده به پایین ترین حد چند هفته ای، بر قیمت طلا تاثیر گذاشت و به نفع بازار این فلز گرانبها تمام شد؛ اگرچه هر گونه افزایش معنی دار قیمت با توجه به ترش حاکم بر بازار هنوز مبهم به نظر می رسد.

از سوی دیگر، چشم انداز کند شدن نهایی سیاست های فدرال رزرو، همراه با کاهش محدودیت های کرونایی در چین، اشتهای سرمایه گذاران را برای دارایی های ریسک پذیرتر افزایش داد. با اینحال، به دلیل ابهام موجود در فضای بازار و آینده آن، هرگونه حرکت صعودی بعدی ممکن است فروش جدیدی را در سطوح بالاتر ایجاد کرده و افزایش قیمت را در منطقه ۱۸۵۹ الی ۱۸۷۰ دلار متوقف سازد.

اهداف بعدی و مقاومت و حمایت های فعلی قیمت طلا در زیر نمایش داده شده است:

صعود طلا به محدوده ۱۸۶۰ دلار| آیا افزایش قیمت ادامه خواهد داشت؟

کد خبر: ۱۵۳٬۵۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha