دولتها در توسعه هوش مصنوعی نقش مهمی دارند| کمبود استعداد در هوش مصنوعی وجود دارد
کارشناس مایکروسافت در گفتگو با بازار:

دولتها در توسعه هوش مصنوعی نقش مهمی دارند| کمبود استعداد در هوش مصنوعی وجود دارد

«ژوزه آنتونیو لنزگوررو ابید» معتقد است دولت ها نقش مهمی در هوش مصنوعی دارند و زمینه های اصلی که باید از سوی دولت در نظر گرفته شوند عبارتند از: مقررات، تحصیلات و امنیت.

بازار؛ گروه اقتصاد دیجیتال: هوش مصنوع با استفاده از الگوریتمها از خطاهای انسانی و کارهای تکراری جلوگیری و به افزایش کارایی وکاهش هزینه سازمانها و صنایع کمک میکند. اما در این حوزه دولتها در توسعه هوش مصنوعی نقس مهمی دارند که شامل مواردی همچون ایجاد زیر ساختهای لازم، تامین مالی، آموزش و امنیت می شود.

درهمین راستا گفتگویی با ژوزه آنتونیو لنزگوررو ابید، انجام داده ایم که در ادامه این متن گفتگو آمده است.

ژوزه آنتونیو لنزگوررو ابید، دانش آموخته IT از از دانشگاه مستقل ملی مکزیک است. همچنین او دارای مدرک MBA از مدرسه عالی تجارت در آمریکای لاتین است و تجربه استفاده از تکنیک‌های نوآوری و فناوری برای متحول کردن مشاغل را دارد. وی همچنین در حوزه طراحی، داده های بزرگ، هوش مصنوعی و ابر نیز تجربه دارد و از طرفی در مایکروسافت هم کار کرده است و اکنون یک استارتاپ را رهبری می‌کند که تمرکز آن بر کمک به شرکت‌ها در درک مشتریان و ارائه تجربیات بهتر به مشتریان است.

*هوش مصنوعی چه تاثیری بر کارایی صنایع و ارایه خدمات به مشتریان دارد؟
اجازه دهید ابتدا مساله را روشن بیان کم. باید بگویم که هوش مصنوعی به خودی خود جادو نیست. برای مفید بودن، هوش مصنوعی باید توسط مدیریت درک شود. درک اینکه چرا از هوش مصنوعی استفاده می کنیم تأثیر بیشتری نسبت به اجرای الگوریتم های پیچیده بدون درک تأثیر آنها خواهد داشت.

هنگامی که مشکلی را که می‌خواهیم حل کنیم را درک کنیم، هوش مصنوعی به ما کمک می‌کند الگوهایی را که با چشم غیرمسلح نامرئی هستند، کشف کنیم. این فناوری به ما کمک می کند تا داده های خود را هضم کنیم و اسرار آن را کشف کنیم. نتایج ممکن است متفاوت باشد: از مدل‌های پیش‌بینی‌کننده که می‌توانند به ما کمک کنند تا ببینیم چه چیزی در آینده چگونه رفتار خواهد کرد، تا ابزارهایی که زبان طبیعی را می‌فهمند و بر اساس آن عمل می‌کنند. به عنوان مثال، اینها در کنار هم می توانند به ما کمک کنند خدمات بهتری به مشتریان ارائه دهیم.

* به نظر شما عوامل مهم در عملکرد بهتر هوش مصنوعی در کسب و کار چیست؟
اول از همه، درک جنبه تجاری مهم است: چرا کاری را انجام می دهیم و اینکه چگونه انجام می دهیم؟

ثانیا، تمام هوش مصنوعی مبتنی بر ریاضیات عمیق است. بسیار مهم است که ما مدل های ریاضی را که به کار می بریم و اینکه این مدل ها با داده های ما چه می کنند، درک کنیم. اگر مدل‌ها را شفاف کنیم، متوجه می‌شویم که چگونه بر کسب وکار ما تأثیر می‌گذارند.

در نهایت، ما باید اطمینان حاصل کنیم که همه افراد در سازمان می توانند از این مدل ها استفاده کنند. به عنوان مثال، ما می توانیم تحلیل بسیار عمیقی در مورد فروش خود و الگوهای مشتریان خود داشته باشیم. با این حال، اگر بخش بازاریابی ما نداند که چگونه با یافته های خود استراتژی های بهتری ایجاد کند، به عنوان دانشمندان داده، اهداف خود را محقق نمی کنیم.

*دولت ها برای تسهیل استفاده از هوش مصنوعی چه اقداماتی باید انجام دهند؟
دولت ها نقش مهمی در هوش مصنوعی دارند. زمینه های اصلی که باید از سوی دولت در نظر گرفته شوند عبارتند از: مقررات، تحصیلات و امنیت.

در بخش مقررات، آنها باید هوش مصنوعی را درک کنند تا اطمینان حاصل کنند که می توانند به شرکت ها کمک کنند تا تعادل بین نوآوری و خطراتی را که برای جامعه ایجاد می کند پیدا کنند، زیرا هوش مصنوعی می تواند یک شمشیر دو لبه باشد.

در کنار مقررات، آموزش کلیدی است. ترویج گنجاندن هوش مصنوعی به دانش‌آموزان دبیرستانی و کالج می‌تواند تضمین کند که کشور برای آینده آماده است. در حال حاضر کمبود استعداد در هوش مصنوعی وجود دارد. هر کشوری که توانایی قوی در زمینه هوش مصنوعی ایجاد کند، برای آینده آماده خواهد بود.

در نهایت، دولت ها باید اطمینان حاصل کنند که از فناوری سوء استفاده نمی شود. هوش مصنوعی می تواند به سرعت به ابزاری برای نظارت بر جمعیت تبدیل شود که گاهی اوقات نتایج فاجعه باری به همراه دارد. دولت ها باید اطمینان حاصل کنند که اخلاق بر منافع تجاری و کنترل جمعیت غالب است.

*چالش های استفاده از هوش مصنوعی برای سازمان ها چیست؟ (در مورد هزینه، مهارت، زیرساخت و غیره)؟
حتی قبل از جنبه های فنی و ریاضی هوش مصنوعی، چالش اصلی این است که رهبران کسب و کار باید درک کنند که چگونه و چرا هوش مصنوعی برای آنها مهم است. آنها نیازی به دانستن نحوه انجام کارها ندارند، اما مطمئناً باید بدانند که چه کاری انجام دهند و چگونه آن را هماهنگ کنند.

این دشوار است، زیرا برای مثال، فردی که در رشته مالی یا منابع انسانی تحصیل کرده است، ممکن است ابزار اولیه مورد نیاز برای درک نیازهای هوش مصنوعی را نداشته باشد. هنگامی که مدیریت آماده شد، به افرادی نیاز دارند که مهارت های مناسب برای اجرای استراتژی را داشته باشند.

علاوه بر این، شرکت ها همیشه باید هزینه ها و مزایای راه حل خود را درک کنند تا مطمئن شوند ارزشی که اضافه می کنند بیشتر از هزینه اقتصادی و انسانی است.

*هوش مصنوعی چه تاثیری بر اقتصاد دارد؟ آماری در این زمینه وجود دارد؟
البته من صلاحیت صحبت کردن در مورد تأثیر اقتصاد کلان هوش مصنوعی را ندارم، زیرا این امر مستلزم درک عمیق اقتصاد یک کشور است و حتی ممکن است در هر منطقه متفاوت باشد. با این حال، می توانم داستان های مشتریانم را برای شما تعریف کنم.

برخی از آنها با استفاده از استراتژی هایی که بازدهی بیش از ۱۰۰۰ درصدی را به همراه دارند، فروش خود را تا ۱۳ درصد افزایش داده اند. اگر یک استدلال ساده انجام دهیم، می‌توانیم ببینیم که با افزودن فروش با هوش مصنوعی، به کسب‌وکارها کمک می‌کنیم نتایج بهتری کسب کنند، که باعث ایجاد شغل می‌شود.

این یک چرخه با فضیلت است که اقتصاد را به طور طبیعی تقویت می کند. هوش مصنوعی اخلاقی مطمئناً می تواند عامل رشد قرن بیست و یکم باشد. این به ما کمک می کند تا به عنوان یک جامعه به جلو برویم.

کد خبر: ۱۵۳٬۴۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha