۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۱
کارخانه فولاد و آلومینیم سوادکوه ۵ هزار شغل ایجاد می کند
در گفتگو با بازار؛

کارخانه فولاد و آلومینیم سوادکوه ۵ هزار شغل ایجاد می کند

سوادکوه- علیپور، عضو مجمع نمایندگان مازندران گفت: کارخانه های فولاد آلیاژی و آلومینیوم سوادکوه با اعتبار دو هزار میلیارد تومانی برای پنج هزار نفر شغل ایجاد می کند.

کمال علیپور در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به اعتبار بودجه ۱۵۸ میلیون تومانی شهرستان سوادکوه با توجه به جمعیت ۴۳ هزار نفری، سرانه هر سوادکوهی در بودجه را ۳ میلیون و ۶۴۸ هزارتومان برشمرد و افزود: میانگین سرانه کشوری یک میلیون و ۲۰۰ هزارتومان است و این جدای از بودجه ملی است.

وی با اشاره به طرح کارخانه‌های فولاد آلیاژی و آلومینیوم فلوراید در شهرستان سوادکوه، با اعتبار ۲ هزار میلیارد تومان برای فاز اول، گفت: این طرح ۳ ساله افتتاح خواهد شد و ۵ هزار نفر اشتغالزایی خواهد داشت به شرطی که محیط زیست و منابع طبیعی همراهی کنند.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت وظیفه دارد مسئله گوشت، مرغ و نهاده‌های دامی را حل کند وگرنه باید پاسخگو باشد، افزود: البته این مسائل را سید بزرگوار حل می‌کند اما باید فرصتی به آنها بدهیم.

وی با اشاره به ۳۲ هزار میلیارد تومان برای ایجاد اشتغال در روستاها از تبصره ۱۸ بند الف، گفت: از این میزان حدود ۶ هزار میلیارد تومان برای مازندران است که هر روستایی برای اشتغال روستایی می‌تواند تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت کند و از طریق سامانه ظرف سه روز کد یکتا دریافت خواهد کرد.

کد خبر: ۱۵۳٬۳۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha