۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۲
میزان تعهدات بیمه‌ای برای زائران حج ۱۴۰۱ اعلام شد

میزان تعهدات بیمه‌ای برای زائران حج ۱۴۰۱ اعلام شد

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: خدمات بیمه‌ای را به بهترین و کاملترین صورت برای زائران حج در نظر گرفته ایم.

به گزارش بازار، سید صادق حسینی در مراسم آموزشی توجیهی زائران استان تهران در خصوص تمهیدات اندیشیده شده برای پوشش بیمه‌ای زائران حج تمتع ۱۴۰۱ اظهار داشت: خدمات بیمه‌ای را به بهترین و کاملترین صورت برای زائران حج در نظر گرفته ایم که نگرانی و دغدغه‌ای در این زمینه وجود نداشته باشد.

پوشش بیمه‌ای زائران حج تمتع ۱۴۰۱ در حالی اعلام شد که میزان تعهدات آن با تلاش دست اندرکاران حج و زیارت، نسبت به سال ۹۸ افزایش یافته است.

قرارداد بیمه‌ای زائران حج تمتع ۱۴۰۱ با بیمه ایران منعقد شده و شروع پوشش بیمه‌ای از ۴۸ ساعت قبل از خروج از کشور تا ۷۲ ساعت پس از ورود به کشور تعیین شده است.
بر همین اساس میزان تعهدات در نظر گرفته شده برای پوشش بیمه‌ای زائران حج تمتع ۱۴۰۱ اعلام شد که شامل بیمه درمان، عمر، حادثه و مسئولیت بار است.

تعهدات بیمه ای؛ بیمه عمر، حوادث و درمان
غرامت فوت به هر علت (عمر زمانی) برای هر یک از بیمه شدگان، مبلغ ۷۰۰ میلیون ریال (۷۰ میلیون تومان) در نظر گرفته شده که این رقم در آخرین سال اعزام (حج تمتع ۹۸) ۳۵۰ میلیون ریال (۳۵ میلیون تومان) بود.

غرامت فوت ناشی از حادثه هریک از بیمه شدگان نیز در حج امسال مبلغ ۵ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال (۵۳۰ میلیون تومان) می‌باشد که در حج تمتع قبل مبلغ ۲ میلیارد و ۶۵۰ میلیون ریال (۲۶۵ میلیون تومان) در نظر گرفته شده بود.

در صورت فوت بر اثر حادثه هر یک از بیمه شدگان میزان غرامت فوت جمعا ۶ میلیارد ریال (۶۰۰ میلیون تومان) است که این میزان در حج تمتع قبل، ۳ میلیارد ریال (۳۰۰ میلیون تومان) بود.

اما در صورت نقص عضو دائم کلی و جزیی که بر اثر حادثه ایجاد شود مبلغ غرامت ۵ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال (۵۳۰ میلیون تومان) در نظر گرفته شده است که این رقم در حج تمتع قبل مبلغ ۲ میلیارد و ۶۵۰ میلیون ریال (۲۶۵ میلیون تومان) بود.

پرداخت هزینه‌های درمانی بستری بیمارستانی واعمال جراحی عمومی و تخصصی به علت بیماری یا حادثه برای هر یک از بیمه شدگان در حج تمتع امسال رشد یافته به گونه‌ای سقف آن در حج تمتع گذشته تا سقف مبلغ ۲۷۰ میلیون ریال (۲۷ میلیون تومان) بود که برای قرارداد بیمه حج تمتع ۱۴۰۱ برای هریک از بیمه شدگان تاسقف ۷۰۰ میلیون ریال (۷۰ میلیون تومان) در نظر گرفته شده است.

ضمن اینکه پرداخت هزینه‌های درمان سرپایی و پاراکلینیکی بعلت بیماری یا حادثه نیز تا سقف ۷۰ میلیون ریال (۷ میلیون تومان) است که این میزان در تعهد بیمه‌ای حج قبل تا سقف ۲۷ میلیون ریال (۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان) بود.

پوشش بیمه‌ای و تعهدات در قبال بار زائران
پرداخت خسارت بار هر نفر از زائران حج تمتع امسال در زمان رفت تا سقف مبلغ ۱۵ میلیون ریال (یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان) است که این رقم در حج تمتع گذشته تا سقف مبلغ ۱۰ میلیون ریال (یک میلیون تومان) بود.

همچنین پرداخت خسارت بار زائران در طول مدت اقامت و زمان بازگشت در حج تمتع امسال تا سقف مبلغ ۳۵ میلیون ریال (۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان) است که این میزان رقم تعیین شده در حج گذشته تا سقف مبلغ ۳۰ میلیون ریال (۳ میلیون تومان) بود.

ضمن اینکه خسارت بار توسط شرکت بیمه گر پس از کسر استهلاک تا سقف تعهدات مربوطه محاسبه و پرداخت می‌شود.

حداکثر خسارت پرداختی برای دوربین فیلمبرداری و عکسبرداری نیز در حج گذشته تا سقف مبلغ ۱۰ میلیون ریال (۱ میلیون تومان) بود که این رقم تا سقف ۲۰ میلیون ریال (۲ میلیون تومان) افزایش یافته است.

همچنین برخی کالاهاو موارد همانند؛ وجوه نقد، اوراق بهادار، مدارک شناسایی، طلا و جواهرات و سایر سنگ‌های قیمتی و زینتی، گوشی تلفن همراه، سمعک، عیتنک آفتابی و طبی، ویلچر، تجهیزات پزشکی، دندان مصنوعی، خودکار و خودنویس، دارو و مواد غذایی، ساعت، انگشتر، عطروادوکلن، اکو و آمپلی فایرو بلندگو و مشابه آنها، کالسکه و هرچه به عنوان بار بدان اطلاق نگردد.

پوشش‌های بیمه‌ای ذکر شده برای همه زائران حج تمتع در نظر گرفته شده است.

همچنین مدت پوشش بیمه‌ای از ساعت صفر بامداد دو روز قبل از پرواز شروع و تا ساعت ۲۴ سه روز پس از ورود به کشور ادامه دارد. در صورتی که هر یک از بیمه شدگان تا ساعت ۲۴ روز سوم پس از ورود به کشور به بیماری کرونا مبتلا شوند (مشروط به ارائه نتیجه آزمایش pcr مثبت) و نیاز به درمان در ایران داشته باشند تحت پوشش هستند.

کد خبر: ۱۵۳٬۳۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha