۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۵
راه اندازی واحد تولید سوخت هیدروکربن در منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی خبر داد؛

راه اندازی واحد تولید سوخت هیدروکربن در منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی

بیرجند- مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی از راه اندازی واحد تولیدی سوخت هیدروکربن به زودی در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار، حسین زارعی ظهر یکشنبه در دیدار با رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی اظهار داشت: با توجه به نامگذاری سال جاری، استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان و پارک علم و فناوری در روند سرمایه‌گذاری و صادرات را در برنامه داریم.

وی با بیان اینکه شعار محوری سال جاری با عنوان «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» در برنامه‌های سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی قرار دارد، تصریح کرد: در حال حاضر شرایط خوبی در سایت مرکزی و سایت مرزی سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی برقرار است.

وی با بیان اینکه در روند سرمایه گذاری‌ها رو به جلو حرکت می‌کنیم، افزود: در سایت مرکزی با توجه به زیرساخت‌هایی که دارد، سرمایه‌گذاری‌های خوبی صورت گرفته و در سایت مرزی هم زیرساخت‌ها تا ۹۹ درصد فراهم شده است.

مدیر عامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی با بیان اینکه برای راه اندازی دوسایت مرکزی و مرزی منطقه ویژه اقتصادی استان هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است، گفت: تاکنون 18 واحد تولیدی، صنعتی و خدماتی در منطقه ویژه اقتصادی استان به بهره برداری رسیده است.

زارعی با بیان اینکه در سطح کشور 64 منطقه ویژه اقتصادی و7 منطقه آزاد داریم، اظهار داشت: منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی یکی از 64 منطقه ویژه اقتصادی در سطح کشور است با این تفاوت که در این منطقه صفر تا صد توسط بخش خصوصی سرمایه گذاری و اداره می‌شود که از نظر قوانین و مقررات؛ زیر نظر شورای عالی مناطق آزادتجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی کشور فعالیت می کند.

وی با اشاره به اینکه منطقه ویژه اقتصادی بیرجند درسال 91 مصوب و از سال 93 به بهره برداری رسیده است، گفت: یکی از مزیت های منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی این است که دارای دو سایت مرکزی و مرزی است که سایت مرزی آن در نقطه صفر مرزی مستقر بوده و مزیتهای بسیار زیادی دارد .

وی از استقبال تجار افغان از ابتدای راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی تاکنون خبر داد و گفت: در این مدت، 75 گروه در دو سایت مرکزی و مرزی منطقه ویژه اقتصادی استان سرمایه گذاری کرده اند و تاکنون18 واحد تولیدی، صنعتی و خدماتی به بهره برداری رسیده است.

به گفته وی تعدادی از این واحدها هم قرار است در نیمه اول امسال به بهره برداری برسد.

زارعی با بیان اینکه مجوزها را در کمتر از ۷۲ ساعت در منطقه ویژه اقتصادی برای سرمایه گذاران صادر می کنیم، عنوان کرد: به زودی چند واحد تولید سوخت هیدروکربن در منطقه ویژه اقتصادی استان به بهره برداری می رسد.

کد خبر: ۱۵۳٬۳۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha