۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۳
واردات، رقابت پذیری در تولید خودروی داخلی را افزایش می دهد | خودروهای هیبریدی در جاده معافیت گمرکی
عضو کمیسیون صنایع مجلس در گفتگو با بازار:

واردات، رقابت پذیری در تولید خودروی داخلی را افزایش می دهد | خودروهای هیبریدی در جاده معافیت گمرکی

لطف الله سیاهکلی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: حس رقابت پذیری در تولید خودرو داخل وجود ندارد و تولیدکنندگان انحصار بازار را در اختیار گرفته اند.

لطف الله سیاهکلی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به واردات خودرو به کشور و توجه به واردات خودروهای هیبریدی در این بخش اظهار کرد: ما اولویت های لازم را برای واردات خودروهای هیبریدی به کشور در قوانین دیده ایم.

وی تاکید کرد: خودروهای هیبریدی مشمول معافیت گمرکی هستند و سایر حمایت ها برای این خودروها مدنظر است و بخش دیگری از حمایت ها باید در آیین نامه واردات خودرو به کشور مدنظر قرار گیرد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس اظهار کرد: واردات خودرو از میزان تا کیفیت و زمان آن در اختیار دولت قرار دارد و دولت هر وقت حس کرد که بازار از التهاب افتاده می تواند موضوع واردات را تغییر دهد.

سیاهکلی ادامه داد: چون تنظیم واردات خودرو در اختیار دولت است اگر این واردات به تولید داخل لطمه بزند حتماً دولت وظایف خود را در این بخش به درستی انجام نداده است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه تنظیم بازار به معنای تولید به علاوه واردات است، گفت: میزان تولید و میزان واردات می تواند بازار را تنظیم کند همچنین واردات زمانی زیاد می‌شود که تولید کم شود و اگر تولید بالا رود حتماً واردات هم کاهش خواهد یافت.

این نماینده مجلس با بیان اینکه تولید داخل باید با در نظر گرفتن کیفیت محقق شود، اظهار کرد: حتماً در شرایط واردات خودرو به دلیل اینکه مردم قدرت انتخاب خواهند داشت، حس رقابت پذیری در تولید کننده داخلی بیشتر خواهد شد چرا که در حال حاضر تولید کننده داخلی حس رقابت ندارد و انحصار بازار را در اختیار گرفته است.

وی تاکید کرد: ما ناظر بر عملکرد دولت در زمینه واردات خودرو خواهیم بود تا ببینیم چگونه از ابزاری که در اختیارش قرار دادیم استفاده و بازار را تنظیم خواهد کرد.

سیاهکلی بیان داشت: حتماً اگر عنصر رقابت پذیری در بازار خودرو ایجاد شود قیمت و کیفیت خودرو داخل تغییرات چشمگیری خواهد داشت.

کد خبر: ۱۵۳٬۳۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۹:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
      0 0
      عالییییه اگه خیلی شرط وشروط براواردات نباشه