۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۴
قالی بافان زنجانی از بیمه روستایی استقبال نمی کنند
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

قالی بافان زنجانی از بیمه روستایی استقبال نمی کنند

زنجان- جعفری، رئیس اداره فرش سازمان صمت زنجان به بیمه صندوق عشایر و روستایی اشاره کرد و گفت: تاکنون در استان تنها هزار نفر برای بیمه عشایری اسم نویسی کردند و استقبال بسیار کم است.

سید محسن جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه زنجان ۶۰ هزار بافنده دار قالی دارد، گفت: در استان قالی بافان واقعی بیمه نمی شوند.

وی با بیان اینکه تنها ۵ هزار و ۱۰۰ قالی باف در زنجان بیمه تامین اجتماعی هستند، اظهار کرد: باید تامین اجتماعی این مهم را بیشتر مورد توجه قرار دهد و در این راستا تامین اجتماعی در استان نسبت به بیمه قالی بافان کم کاری می کند.

مدیر اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت زنجان به بیمه صندوق عشایر و روستایی اشاره کرد و ابراز داشت: تاکنون در استان تنها هزار نفر برای بیمه عشایری اسم نویسی کردند.

جعفری با بیان اینکه محدودیتی برای بیمه عشایری در استان زنجان برای قالی بافان وجود ندارد، تاکید کرد: قالی بافان در زنجان می‌توانند به سازمان بیمه صندوق اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر مراجعه کرده و بیمه شوند و بیمه عشایری برای بیمه کردن فرشبافان به عنوان جایگزین پیشنهاد شده ولی استقبال از سوی قالی بافان خوب نیست.

وی تصریح کرد: بیمه عشایری به دلیل نداشتن دفترچه درمانی و شرایط بازنشستگی باعث شده تا قالی بافان از این بیمه استقبال نکنند و باید در استان زنجان قالی بافان واقعی بیمه شده و از خدمات لازم استفاده کنند.

مدیر اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت زنجان گفت: سازمان تامین اجتماعی استان باید در تحت پوشش قرار دادن قالی بافان مدیریت و برنامه ریزی لازم را داشته باشد.

کد خبر: ۱۵۳٬۲۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha